۰

حمله پهپاد اماراتی به یک بیمارستان صحرایی در لیبی

از روز جمعه گذشته با آزادسازی شهر ترهونه واقع در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس، شبه‌نظامیان حفتر شکست‌های زیادی را متحمل شدند.
کد خبر: ۲۲۹۵۴۸
۱۵:۳۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که پهپاد اماراتی یک بیمارستان صحرایی در جنوب شهر مصراته را بمباران کرد.

ستاد عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی (غرب لیبی) اعلام کرد که پهپاد اماراتی در حمایت از ژنرال «خلیفه حفتر» یک بیمارستان صحرایی در جنوب شهر مصراته را بمباران کرد.

عملیات برکان الغضب در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که این حمله در ادامه جنایت‌های شبه‌نظامیان حفتر برای هدف قرار دادن تیم‌های امدادی و پزشکی صورت گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، پهپاد اماراتی روز شنبه در حمایت از حفتر یک بیمارستان صحرایی در منطقه أبوقرین(۱۱۵ کیلومتری جنوب مصراته) را هدف قرار داد که طی آن خسارت‌های مادی به این بیمارستان و آمبولانس‌های آن وارد آمد.

طی دو روز گذشته نیروهای دولت وفاق ملی دو منطقه جارف و القبیبه در جنوب شهر سرت و نیز منطقه الوشکه را از اشغال شبه‌نظامیان حفتر آزاد کردند.

نیروهای دولت وفاق ملی همچنین روز شنبه آغاز عملیات موسوم به «دروب النصر» به منظور آزادسازی شهرها و شهرک‌های شرق و مرکز لیبی از جمله سرت و الجفره را اعلام کردند.

از روز جمعه گذشته با آزادسازی شهر ترهونه واقع در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس، شبه‌نظامیان حفتر شکست‌های زیادی را متحمل شدند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: