۰

شرایط طلاب برای شرکت در مراسم تلبّس چیست؟

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان برای شرکت طلاب در مراسم تلبّس، شرایط خاصّی را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۲۹۵۰۶
۱۱:۴۴ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام والمسلمین حمید ایزدی با بیان اینکه تلبس به لباس روحانیت نشان دهنده انگیزه طلبه برای ارائه خدمت اجتماعی و دینی به مردم است، گفت: این لباس به نوعی ارزش ها را برای افراد دیگر جامعه تداعی و از بسیاری انحرافات نیز جلوگیری می کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان ابرازکرد: جهت تلاش در راه تعلیم و تربیت سربازان امام زمان(عج) و ایجاد بستری برای تاثیرگذاری مناسب در سطح جامعه دینی و به منظور حفظ جایگاه عظیم روحانیت، رسمیت بخشی، تشویق و ترغیب طلاب به امر تلبس و محافظت و حراست از قداست لباس روحانیت، مراحل و شرایطی برای تلبس طلاب در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به بایسته های ملبس شدن، افزود: طلاب با اتمام سطح یک، درخواست تلبس (از طریق پورتال طلبگی / قسمت تبلیغ)، تایید حراست و شرکت در کارگاه ها ی تلبس مرکز مدیریت در قالب ۱۸ ساعت دوره های آموزشی، می توانند جهت تلبس به لباس مقدس روحانیت ثبت نام کنند.

ایزدی با بیان اینکه اگر تعداد متقاضیان در شهرستان به ۲۰ نفر برسند کارگاه های تلبس با در خواست مدرسه در آنجا برگزار می شود، ادامه داد: مراسم عمامه گذاری توسط مدارس یا از طریق مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان انجام می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به شرایط شرکت در مراسم تلبس مرکز مدیریت، نیز اضافه کرد: طلاب تحت برنامه و تخصصی با معرفی از طرف مدیر مدرسه، شرکت در همایش باید و نبایدهای طلبگی و ثبت تلبس در سیستم، می توانند در مراسم تلبس شرکت کنند.

او با بیان اینکه طلاب بعد از ثبت معمم در سیستم جهت دریافت گواهی تلبس می توانند از پورتال خود در قسمت تبلیغ، آن را دریافت نمایند، در پایان تصریح کرد: طلاب عمومی و غیر حضوری بعد از شرکت در مراسم تعمم و طلاب تحت برنامه با تایید مدیر مدرسه مبنی بر ملبس بودن نامبرده، می توانند نسبت به دریافت گواهی تلبس خود اقدام کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: