۰

ریزش شدید مو از علائم عفونت کرونا

متخصص پوست و مو گفت: عفونت کووید 19 می تواند مانند دیگر بیماری ها تعدادی از موهای سر را وارد فاز استراحت کند و یک ریزش شدید به دنبال این بیماری برای فرد ایجاد کند.
کد خبر: ۲۲۹۴۹۲
۱۰:۵۶ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

مجتبی امیری متخصص پوست و مو با اشاره به آخرین تغییرات ویروس کووید 19در پاسخ به نگرانی مطرح شده مردم در سامانه 4030 ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت بهداشت، اظهار داشت: ویروس کرونا بیماری است که بسیاری از وقایع آن هنوز مشخص نشده و با گذر زمان و با افزایش تعداد بیماران هر روز علائم بالینی آن تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه علائم کووید 19 در حال تغییر است، افزود: یکی از تغییرات این ویروس می‌تواند با علائم پوستی همراه باشد و به دلیل اینکه بیماران کرونایی داروهای مختلفی مصرف می کنند این علائم پوستی می‌تواند ناشی از عوارض دارو و همراهی بیماری ها با بیماری کووید 19 باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ممکن است فردی به علت داشتن بیماری پوستی ویروسی و همزمان شدن آن به ویروس کرونا، علائم مختلف پوستی در بدن وی ظاهر شود.

امیری با تاکید بر اینکه به تازگی در تعدادی از بیماران علائم جدید پوستی دیده شده است، تصریح کرد: در انگشتان پای تعدادی از بیماران علائمی به شکل سرمازدگی دیده شده و در تعدادی دیگر نیز ضایعات کهیری مشاهده شده است اما همچنان به نقطه ای نرسیده ایم که بگوییم این علائم مختص بیماران کرونایی است.

وی تاکید کرد: هنوز به طور دقیق نمی توانیم بگوییم که ظاهر شدن کهیر روی بدن و دیگر بیماری‌های پوستی از علائم اصلی کووید 19 است.

این متخصص پوست و مو در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا تعدادی از بیماران مبتلا شده به کووید 19 دچار ریزش و خارش مو شده اند، گفت: اگرچه ریزش مو علت های بسیار زیادی دارد اما عفونت کووید 19 هم می تواند مانند دیگر بیماری ها تعدادی از موهای سر را وارد فاز استراحت کند و یک ریزش شدید به دنبال این بیماری برای فرد ایجاد کند. این ویروس هم مانند دیگر بیماری ها می تواند با تاخیر 2 تا 3 ماهه مشکلاتی مانند ریزش مو را برای بیمار ایجاد کند.

امیری تاکید کرد: کووید 19 می تواند ریزش مو که ثانویه به فرم شدید بیماری است می تواند برای بیمار زودتر اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: معمولا موهایی که به دنبال بیماری های شدید، ریزش پیدا می کنند بعد از یک دوره 3 تا 4 ماهه مجدد شروع به رشد می‌کند.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: