۰

بازگشایی اماکن مذهبی هند پس از دو ماه تعطیلی

با وجود ثبت روزانه بیش از ۹ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در هند، اماکن مذهبی و مقدس پس از گذشت دو ماه از قرنطینه سراسری این کشور، روز دوشنبه بازگشایی شدند.
کد خبر: ۲۲۹۴۶۴
۰۹:۲۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، با وجود ثبت روزانه بیش از ۹ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در هند، اماکن مذهبی و مقدس پس از گذشت دو ماه از قرنطینه سراسری این کشور، روز دوشنبه بازگشایی شدند.

به گزارش رسانه‌های هند، بازگشایی اماکن مذهبی و مقدس در هند یک روز پس از عبور این کشور از اسپانیا و ایتالیا از نظر داشتن موارد مثبت کرونا و قرار گرفتن آن در جایگاه پنجم جهان اتفاق می‌افتد.
براساس گزارش وزارت بهداشت هند، تا روز دوشنبه، ۲۵۶ هزار و ۱۱۱ نفر در هند به کرونا مبتلا شده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹ هزار و ۹۸۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.
در دهلی نو پایتخت هند، چندین مسجد، معبد هندوها و کلیسا امروز پس از یک وقفه ۷۵ روزه بازگشایی شدند. مسجد فتح پوری در دهلی امروز شاهد حضور نماز گذاران با رعایت نکات بهداشتی بود.
در ایالت شمالی پنجاب، معبد "گولدن تمپل" که بزرگ‌ترین معبد پیروان دین "سیک" محسوب می‌شود، بر روی عموم باز شد. با این حال تعداد بازدید کنندگان و زائران در این معبد بسیار محدودتر از گذشته است.
در شهر لکنو، پایتخت ایالت اوتار پرادش، مردم در مسجد قدیمی و مشهور "عیدگاه" با رعایت فاصله گذاری به اقامه نماز جماعت مشغول شدند. مقامات این مسجد همچنین پیش از ورود زائران به مسجد، دمای بدن آن‌ها را بررسی کردند.
مولانا خالد امام مسجد "عیدگاه" گفت: مردم از بازگشایی تمام مراکز مذهبی خوشحال هستند. امروز مسلمانان در گروه‌های پنج نفره در این مسجد اقدام به اقامه نماز کردند. ما دمای بدن آن‌ها را قبل از ورود به مسجد بررسی کرده و مواد ضد عفونی در اختیار آن‌ها قرار دادیم.
در ایالت کرالا واقع در جنوب هند نیز اماکن مقدس و مذهبی بازگشایی شدند. کلیسای "سنت ماری" در شهر بنگلور، امروز میزبان زائران مسیحی بود.
وزارت کشور هند پیش از این اعلام کرده بود که اماکن مذهبی و مقدس، هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر خدمات مهمان داری از روز دوشنبه (۸ ژوئن-۱۹ خرداد) بازگشایی می‌شوند.
با این حال، این مراکز در بخش‌هایی از هند که به عنوان منطقه مهار کرونا شناسایی شده‌اند بازگشایی نخواهند شد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: