۰

طرز تهیه سوپ سرد تابستانی

در گزارش زیر طرز تهیه سوپ سرد را به شما آموزش می دهیم.
کد خبر: ۲۲۹۴۴۹
۰۸:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وقتی صحبت از سوپ می‌شود، تصویر یک شب برفی زمستانی برایمان زنده می‌شود که با خوردن یک کاسه از آن خودمان را گرم می‌کنیم. اما همیشه لازم نیست سوپ را بپزیم یا اینکه آنرا درحال بلند شدن بخار از کاسه‌اش سر سفره بگذاریم. اگر در روز‌های گرم هوس سوپ خوردن کرده‌اید یا اینکه آشپز ماهری نیستید و وقت کافی برای پخت و پز هم ندارید، سوپ سرد می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای وعده شام یا عصرانه‌تان باشد. شما می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و با موادی بسیار ساده و کم‌کالری، شامی خوشمزه، آسان و سبک درست کنید.

مواد لازم برای سوپ سرد تابستانی

خیار (خرد شده) چهار پیمانه
ماست یک و نیم فنجان
برگ نعنای تازه (خرد شده) نصف فنجان
بوته سیر (خرد شده) یک عدد
آب‌لیموی تازه دو قاشق چای‌خوری
روغن زیتون دو قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
آب سرد نصف فنجان

طرز تهیه سوپ سرد تابستانی

برای تهیه سوپ سرد تابستانی هم مثل سوپ ماست مصری، نیازی به استفاده از اجاق‌گاز ندارید. خیار را داخل مخلوط‌کن ریخته و ماست کم‌چرب را روی آن بریزید. ماست باعث می‌شود که بافت سوپ‌تان نرم و کرمی شود. سپس برگ نعنای تازه، سیر خرد شده یا رنده شده، آب لیموی تازه، نمک، فلفل و در نهایت آب سرد را به ترکیبات داخل مخلوط‌کن اضافه کنید. در قدم بعدی، کمی روغن زیتون را هم در سوپ بریزید تا چربی سالم و طبیعی غذایتان را تامین کند.

مخلوط‌کن را روشن کرده و تمام ترکیبات را به‌خوبی هم بزنید تا کاملا به حالت مایع دربیاید. سوپ شما آماده سرو است؛ آن را چند ساعتی در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد شود. هر کاسه از این سوپ، تنها حدود ۱۱۳ کالری دارد. نوش جان!

نکات تهیه سوپ سرد خوشمزه

اگر نیاز به پروتئین بیشتری دارید، این سوپ را می‌توانید با مرغ آماده کنید. برای این کار سینه مرغ را پخته، ریشه ریش کنید و پس از خنک شدن در سوپ سرد بریزید.

می‌توانید با اضافه کردن یک عدد آووکادو، دو قاشق غذاخوری ریحان خردشده و مقداری اسفناج، سبزیجات بیشتری را در یک وعده میل کنید. در این صورت فراموش نکنید که مقدار خیار را کاهش دهید. این سبزیجات سرشار از ویتامین هستند. برای پوست اثری شگفت‌آور داشته و خنک‌کننده هستند.

اگر به مزه‌های تند علاقمند هستید، دو قاشق غذاخوری پاپریکا به ترکیب سوپ بیفزایید تا به طعمی متفاوت و لذت‌بخش برسید.

دانه‌های کشمشی که روی سوپ شناور می‌شوند، به آن طعم شیرین خوشایندی می‌دهند. پس در صورت تمایل مقداری کشمش پلویی را هم در زمان سرو به سوپ اضافه کنید.

منبع: کتاب کاله

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: