۰

7 میلیون نفر رکورد تازه مبتلایان به کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در ۲۱۳ کشور جهان امروز (دوشنبه) از مرز هفت میلیون نفر گذشت و روند صعودی شمار مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از شیوع این بیماری مسری و مهلک که از حدود ۶ ماه پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۲۹۴۲۸
۱۵:۲۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «تارنمای وردو مترز دات اینفو» (worldometers.info) که بصورت آنلاین و لحظه‌ای شمار مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام می‌کند، دقایقی پیش رقم هفت میلیون و ۹۱ هزار مورد ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در جهان را به ثبت رساند؛ همچنین شمار جانباختگان تاکنون بیش از ۴۰۶ هزار نفر است.

با این حال تاکنون بیش از سه میلیون و ۴۶۱ هزار نفر در سراسر جهان از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند.

آمریکا با ثبت بیش از دو میلیون و هفت هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۱۲ هزار مورد فوتی، برزیل با بیش از ۶۹۱ هزار مورد ابتلا و بیش از ۳۷ هزار مورد فوتی، روسیه با بیش از ۴۶۷ هزار مورد ابتلا و بیش از پنج هزار مورد فوتی، اسپانیا با بیش از ۲۸۸ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۷ هزار فوتی و انگلیس با بیش از ۲۸۶ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، به ترتیب در جایگاه پنج کشور اول فهرست جهانی تعداد مبتلایان به این بیماری قرار دارند.

بر اساس فهرست وردومترز، ایران با بیش از ۱۷۱ هزار مورد ابتلا، بعد از آلمان در جایگاه دهمین کشور درگیر به ویروس کرونا قرار دارد.

درحالی که رئیس جمهوری آمریکا به رغم هشدار کارشناسان برای از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در این کشور اصرار می‌ورزد و باتوجه به ادامه تظاهرات در آمریکا که بر تشدید بیماری همه گیر در این کشور اثر خواهد داشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز ۲ میلیون نفر گذشت.

همزمان با تداوم شمار مبتلایان به کرونا در برزیل، نگرانی‌ها نسبت به وخامت اوضاع در این کشور افزایش یافته و به نظر می‌رسد که برزیل در حال ورود به هفته وخیم دیگری است.

اسپانیا در حالی آخرین روزهای اعلام «وضعیت هشدار» را می گذراند که ایالت های این کشور در حال پیشروی گام به گام در مراحل لغو تدریجی محدودیت ها و قرنطینه هستند.

بسیاری از کشورهای درگیر با کووید-۱۹ در جهان، علیرغم اینکه در صدد کاهش تدریجی محدودیت‌ها و لغو قرنطینه هستند اما همزمان بر تداوم سیاست‌های سختگیرانه برای مهار این بیماری تأکید دارند.

شیوع ویروس کرونا همچنین سبب شده تا میان محققان و پژوهشگران در سراسر جهان تلاشی چشمگیر برای ساخت واکسن ضد ویروس کرونا شکل بگیرد؛ این در حالی است که تا کنون هیچ واکسن و درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است و تنها راه در امان بودن از این ویروس منحوس رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین شیوع پیدا کرد که کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: