۱

چین راز موفقیت در امر شکست کرونا را فاش کرد

دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین بامداد امروز(یکشنبه) کتاب سفیدی را درباره نبرد این کشور علیه بیماری کرونای جدید تحت عنوان «مبارزه با کووید-۱۹.. چین به حرکت درمی آید»، منتشر کرد.
کد خبر: ۲۲۹۳۲۳
۰۸:۴۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین بامداد امروز(یکشنبه) کتاب سفیدی را درباره نبرد این کشور علیه بیماری کرونای جدید تحت عنوان «مبارزه با کووید-۱۹.. چین به حرکت درمی آید»، منتشر کرد.

در این کتاب موفقیت چین در امر مقابله با ویروس کرونا به چند دلیل نسبت داده شده که مهمترنشان اتخاذ استراتژی «مراکز درمان موقت» برای رسیدگی به موارد اپیدمیک و اتکا به طب سنتی چین که در ۹۲ درصد موارد مبتلا مورد استفاده قرار گرفت، عنوان شده است.

در این کتاب یادآور شده است که مراکز درمانی موقت یا به اصطلاح بیمارستان های «فانگ سانگ»، راه حل اصلی پیشگیری از شیوع بزرگ این بیماری در چین بود.

در کتاب مذکور همچنین آمده است: شهر ووهان به عنوان منشأ ویروس، استادیوم ها و مراکز نمایشگاهی را به ۱۶ مرکز درمانی موقت تبدیل و ۱۴ هزار تخت در آنها مهیا کرد و توانست همه موارد دارای علائم خفیف را پذیرش کند. این اقدام به پیشگیری از انتقال ویروس در جوامع مسکونی و ممانعت از بدتر شدن موارد خفیف کمک کرد.

از سوی دیگر در این کتاب آمده است که میانگین بهبودی از ویروس کرونای جدید در مرکز اصلی شیوع آن، به بیش از ۹۴.۳ درصد رسید.

در کتاب با اشاره به اینکه تا پایان ماه گذشته، در مجموع ابتلای ۸۳۰۱۷ نفر در کانون اصلی شیوع وییروس گزارش شد که از این میان ۷۸۳۰۷ نفر پس از بهبودی از بیمارستان ها مرخص شدند و ۴۶۳۴ نفر به دلیل بیماری فوت کردند، عنوان شده است: در امر درمان موارد خفیف، معتدل، خطرناک، بحرانی و بهبود بیماران کرونایی، مجموعه ای از پروتکل های تشخیصی و درمان طب سنتی چین استفاده گردید.

در کتاب مذکور با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از موارد قطعی در استان هوبئی به عنوان متضررترین استان، درمان های طب سنتی دریافت کردند که اثرگذاری خود را به اثبات رسانید، تاکید شده است: مقامات کشور برای همه بیماران مبتلا به این ویروس، خدمات درمانی رایگان ارائه کردند به طوری که تا۳۱ ماه مه، صورتحساب های پزشکی ۵۸ هزار بیمار از طریق بیمه درمانی اصلی تسویه شد و مجموع هزینه های آنها به ۱۹۰ میلیون دلار آمریکا رسید.

در کتاب سفید با بیان اینکه چین قاطعانه معتقد است که اگر همه کشورها متحد شوند و برای دستیابی به پاسخ جمعی با همدیگر همکاری کنند، جامعه بین المللی در امر غلبه بر بیماری کرونا موفق خواهد شد، تصریح شده است: جهان به زودی این لحظه تاریک تاریخ بشریت را به سمت آینده ای درخشانتر پشت سر خواهد گذاشت. چین از آنهایی که برای نجات جانها در حال مبارزه با ویروس هستند، تمجید و از آنهایی که به این بیماری مبتلا شدند و درحال درمان هستند، حمایت معنوی واقعی ارائه می کند.

گفتنی است چین امروز(یکشنبه) شاهد شش مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا بود که هر شش نفر مسافرین خارجی بودند و به این ترتیب شمار موارد مبتلا در این کشور به ۸۳۰۳۶ نفر رسید که از این تعداد، ۴۶۳۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
درد و درمان بدست خداست و خدای مهربان هم داروهای گیاهی را آفریده
حقّه داروهای گچ‌سفید ماشینی خیلی وقته که برملاست