۰

امضای تفاهم نامه آزادی مذهبی میان دولت و جوامع اسلامی در ایتالیا

دولت ایتالیا و اتحادیه سازمان ها و جوامع اسلامی در این کشور تفاهم نامه ای را امضا کردند که به موجب آن رهبران اسلامی می توانند به زندانی ها به ویژه زندانیان مسلمان در زندان های ایتالیا کمک معنوی کنند.
کد خبر: ۲۲۹۳۰۰
۱۵:۱۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دولت ایتالیا و اتحادیه سازمان ها و جوامع اسلامی در این کشور تفاهم نامه ای را امضا کردند که به موجب آن رهبران اسلامی می توانند به زندانی ها به ویژه زندانیان مسلمان در زندان های ایتالیا کمک معنوی کنند.

این تفاهم نامه در پی توافق امضا شده ماه گذشته میان نخست وزیر ایتالیا و نمایندگان جوامع اسلامی در این کشور برای بازگشایی مساجد و نمازخانه ها شکل گرفت.

نمایندگان مسلمان این توافق را گامی به سوی به رسمیت شناختن اسلام به عنوان یک دین در ایتالیا دانستند.

به گفته وزیر دادگستری ایتالیا حدود 10 هزار نفر از 60 هزار زندانی در زندان های ایتالیا خارجی هستند که بیشتر آنها را مراکشی ها،تونسی ها و رومانیایی ها تشکیل می دهند.

آخرین آمار منتشر شده در این زمینه نیز نشان می دهد که هفت هزار و 200 نفر از این زندانی ها مسلمان هستند که 44 نفر آنها در دوره حبس خود مسلمانان شده اند.

گزارش های دریافت شده حاکی از آن است که تنها در چند زندان ایتالیا فضاهایی برای نیایش و نماز مسلمانان به آنها اختصاص داده شده است که برای برآورده کردن نیاز آنها کافی نیست.

این در حالی است که همه زندان ها در ایتالیا دارای مکانی برای کاتولیک ها هستند که می توانند در آنجا از خدمات مذهبی استفاده کنند.

وزارت دادگستری ایتالیا در بیانیه درباره تفاهم نامه جدید گفت: این تفاهم نامه در اصل اجرا کننده اصل آزادی مذهبی برای همه شهروندان است که در قانون اساسی ایتالیا به آن اشاره شده است.

این اصل تضمین کننده حق بیان و به جای آوردن مناسک مذهبی برای افراد حتی زمانی است که آنها در زندان هستند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: