۲

کشتار فرهنگی مسلمانان اویغور در چین ادامه دارد

دولت چین در چارچوب اقدامات ضد اسلامی خود تلاش داد تا فرهنگ مسلمانان اویغور را از بین ببرد . به همین دلیل منازل و مقابر و مساجد آنها را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۲۲۹۲۹۵
۱۵:۱۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دولت کمونیست چین تلاش دارد تا اقلیت مسلمان اویغور را از بین ببرد و هویت فرهنگی آنها را نابود کند. به همین دلیل برای این کار تنها به برپایی اردوگاه های بازداشت جمعی، شکنجه و قتل مسلمانان اکتفا نکرده است، بلکه جنایت های دیگری همچون تخریب منازل مسلمانان و سوء استفاده از آنها را در دستور کار خود قرار داده است.

«ارکن صدق» فعال مسلمان اویغور در مصاحبه با اخبار الان درباره کشتار پکن در حق مسلمانان این کشور، گفت: هدف دولت چین نابودی مسلمانان اویغور است. به همین دلیل پس از اشغال در سال 1949 میلادی تلاش کرد تا در عملیاتی ملت اویغور را به قوم «هان» تبدیل کند و این عملیات تا سال 2014 میلادی ادامه داشت.

صدق ادامه داد: مقامات چین تلاش کرد تا این برنامه را به روش «نرم» انجام دهد، اما از سال 2014 میلادی این روند شدت یافت، به طوری که پکن روش خود را ضد مسلمانان تغییر داد و درحال حاضر به روش های وحشتناکی مانند کشتار جمعی بیولوژیکی، فرهنگی و بدنی روی آورده است.

وی افزود: جنایت های فرهنگی پکن شامل تخریب موسسه ها و نهادهای سیاسی، اجتماعی و زمین های کشاورزی مسلمانان اویغور است. همچنین زبان مسلمانان اویغور را به طور کامل ممنوع اعلام کرده است و فعالیت های دینی مسلمانان را نیز متوقف کرده است.

این فعال مسلمانان گفت: همه اقدامات مسلمانان حتی گفتن سلام علیکم به یکدیگر نیز ممنوع شده است. به طوری که اگر کسی در تلفن عبارت سلام علیکم به کار ببرد، دستگیر می شود و به اردوگاه های بازداشت منتقل خواهد شد.

صدق افزود: پکن خانواده های مسلمان اویغور را برای جلوگیری از انتقال میراث فرهنگی و دینی شان به نسل دیگر از یکدیگر دور نگه می دارد. به همین دلیل به تخریب منازل، مقابر و مساجد اقدام کرده اند. چین قصد دارد هویت اویغور را به طور کامل حذف کند.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Canada
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
فرق خانه خراب اویغور با خانه خراب فلسطینی چیست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
یکی باید دیده شود ودیگری اصلا نباید نامبرده شود یکی گرفتار دشمن است ویکی گرفتار دشمن دشمن