۰

توافقات باطل در قرارداد کار کدامند

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: برخی از توافقات در قرارداد کار حتی اگر با رضایت کارگر هم باشد، باطل است.
کد خبر: ۲۲۹۲۱۷
۰۹:۵۷ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی اظهار کرد: مدیران و کارفرمایان باید توجه داشته باشند که برخی از توافقات حتی با رضایت کارگر هم باشد، باطل است و قابل اجرا نیست.

او با بیان اینکه اکثر جرایم و مجازات های حوزه روابط کار متاسفانه به دلیل همین توافقات باطل است، افزود: ساعت مازاد به ساعات قانونی کار هفتگی(۴۴ ساعت) بدون پرداخت اضافه کاری به کارگران باطل است.

حاجی زاده ادامه داد: توافق به اینکه کارگر در طول مدت قرارداد کار حق استفاده از مرخصی استحقاقی خود را ندارد(حق با رضایت کارگر در قرارداد کار) باطل است.

او با بیان اینکه عدم استفاده کارگر از تعطیلی هفتگی خلاف قانون و از شرط باطل قرارداد کار است، افزود: پرداخت حقوق روزانه کمتر از حداقل های قانونی هر سال(حتی با رضایت و یا درخواست کارگر به صورت کتبی) باطل است.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی بیان کرد: همچنین پرداخت حق بیمه به صورت نقدی به کارگران باطل است و جرایم سنگین تأمین اجتماعی را در برخواهد داشت.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: