۰
یافته محققان نشان می دهد؛

سنگ آتشفشانی مالاریا را نابود می‌کند

محققان انگلیسی می‌گویند نوعی سنگ آتشفشانی به نام «پرلایت» که دارای ترکیبات اسیدی است، برای مقابله کم هزینه و مؤثر با پشه‌های مالاریا قابل استفاده است.
کد خبر: ۲۲۹۱۲۴
۱۱:۵۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، «پرلایت» سنگی آتشفشانی است که از آن به عنوان عایق در ساختمان‌ها و نیز افزودنی مناسب خاک گلدان استفاده می‌شود. اما بررسی پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد از این سنگ می‌توان برای از بین بردن پشه‌هایی که عامل بیماری مالاریا هستند نیز استفاده کرد.

درحال حاضر، در نواحی که محل زندگی پشه‌های مالاریا است از اسپری‌های خاصی استفاده می‌شود که اگر چه این حشرات را می کشند، اما سمی بودن مواد آنها به خود انسان‌ها و محیط زیست نیز آسیب می‌زند.

«پرلایت» جایگزینی مناسب به جای این اسپری هاست که با محیط زیست نیز سازگاری دارد و ترکیب آن با آب منجر به تولید اسپری ارزان و جدیدی موسوم به Imergard می‌شود که به طور آزمایشی و با موفقیت برای نابودی پشه‌های مالاریا در کشور آفریقایی بنین مورد استفاده قرار گرفته است.

اسپری یادشده ضمن اینکه آسیبی به سلامتی انسان‌ها نمی‌زند، از توانایی و قدرت بیشتری برای نابودی پشه‌های مالاریا برخوردار است و علاوه بر آن مدت ماندگاری آن نیز بر روی سطوح بیشتر است. ذرات «پرلایت» با چسبیدن به حشرات و از بین بردن لایه چربی محافظ روی بدن آنها به خشک شدن سریع بدن، کمبود آب و در نهایت مرگ سریع حشرات کمک می‌کنند.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: