۱

هویت واقعی رهبر تحریر الشام فاش شد

رهبر گروهک تروریستی موسوم به"هیئت تحریر الشام" در رویدادی کم سابقه، هویت واقعی‌اش را به طور کامل بر ملا کرد.
کد خبر: ۲۲۸۹۰۸
۱۲:۳۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ابومحمد الجولانی، سرکرده گروهک تروریستی"هیئت تحریر الشام" در دیدار با چهره ها و شخصیت‌های سوری در جبل الزاویه در حومه ادلب، گفت، نام واقعی او "احمد حسین الشرع" (۴۰ ساله) از روستای "فیق" در جولان اشغالی است.

وی گفت خانواده‌اش ناگزیر به مهاجرت به دمشق، پایتخت سوریه شدند و در آنجا اقامت گزیدند. پدرش حسین الشرع، کارشناس امور اقتصادی در پست‌های بالایی در دولت فعالیت داشت و به کابینه راه یافت. او تالیفاتی در زمینه نفت منتشر کرده است.

سایت"بلدی نیوز" نقل کرده است، تحصیلات الجولانی در دمشق بود تا اینکه به دانشگاه راه یافت و "رسانه" را انتخاب کرد. وی سال‌های اول و دوم را در دانشگاه دمشق تحصیل کرد و پس از آن تصمیم گرفت پس از آغاز جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ به این کشور برود. در آنجا دستگیر شد و تا ۲۰۱۱/۳/۱۱ در زندان بود و پس از آزادی به سوریه نقل مکان کرد. وی زندانی شدنش در سوریه یا تحویلش توسط عراق به دولت سوریه را تکذیب کرد.

پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا در ماه مه ۲۰۱۳ الجولانی را به عنوان "تروریست جهانی" معرفی کرد و چهار سال بعد، پاداش ۱۰ میلیون دلاری برای هر کسی که اطلاعاتی از او بدهد که به بازداشت او منجر شود تعیین کرد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
بر اتباع کودتای ویرانگر سقیفه لعنت