۰

بازگشایی تعدادی از مساجد هلند به روی نمازگزاران

مقامات کشور هلند پس از تعطیلی طولانی مدت مساجد به دلیل شیوع بیماری کرونا، امروز، دوشنبه، درهای تعدادی از مساجد این کشور را به روی نمازگزاران گشودند.
کد خبر: ۲۲۸۹۰۲
۱۱:۴۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بازگشایی تعدادی از مساجد هلند در مرحله دوم برنامه دولت این کشور برای بازگشت تدریجی به زندگی طبیعی در این کشور انجام شده است.

در همین راستا، مسلمانان هلندی روز، دوشنبه، ۱۲ خردادماه، برای اقامه نماز صبح در ۴۰ مسجد سراسر این کشور حاضر شده و نماز صبح را برپا کردند.

مسجد «یلدز» در شهر شیدام، یکی از مساجدی است که درهای آن صبح به روی نمازگزاران مسلمان گشوده شد و مسلمانان پس از تعطیلی موقت ۱۱ هفته‌ای، امروز توانستند نماز صبح را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی دست‌ها پیش از ورود به مسجد، اقامه کنند.

مسلمانان این کشور با ابراز خوشحالی از بازگشایی مساجد و از سرگیری نمازهای جماعت، بر ضرورت رعایت قوانین پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تأکید کردند.

دولت هلند در مرحله اول کاهش تدابیر پیشگیرانه، در ۱۱ می(۲۲ اردیبهشت) اجازه بازگشایی آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی و مراکز فیزیوتراپی را به شرط رعایت قوانین پیشگیرانه صادر کرد.

در این مرحله مدارس، مهدکودک‌ها، مراکز آموزشی ویژه و کتابخانه‌ها نیز بازگشایی شد و به بزرگسالان اجازه داده شد تا در اماکن روباز به شرط رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به انجام حرکات ورزشی بپردازند.

یادآور می‌شود، در کشور هلند تا کنون ۵ هزار و ۹۵۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و آمار مبتلایان به این بیماری در هلند تا کنون به ۴۶ هزار و ۴۴۲ نفر رسیده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: