۰

فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی در ایام کرونا

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای۳۲۰ هزار ساعت آموزش مجازی (منزل محور و فرد به فرد) توسط ۲۲ هزار و۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیران و معلمان خبرداد.
کد خبر: ۲۲۸۸۹۸
۱۱:۳۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سید جواد حسینی در نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تشریح فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته شده در ایام کرونا پرداخت و گفت: اجرای۳۲۰ هزار ساعت آموزش مجازی (منزل محور و فرد به فرد) توسط ۲۲ هزار و۵۰۰ نفر از کادر اداری، مدیران و معلمان آموزش و پرورش استثنایی، تشکیل ۱۰ هزار گروه مجازی در ۲ هزار مدرسه استثنایی و مدارس تلفیقی، ایجاد پایگاه و مدرسه مجازی در ۷ استان، تهیه و تدوین ۴ فیلم ۱۰۰ واژه و عبارت به زبان اشاره وآموزش و مشاوره از طریق مراکز راهنمایی و مشاوره و ۷۴۱ مرکز مشکلات ویژه یادگیری از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی در ایام کروناست.

وی افزود: آموزش به بیش از ۴۲ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح تلفیقی- فراگیر، ایجاد پارلمان مجازی معلمان و پارلمان مشورتی مجازی اولیاء، آموزش به ۹۰ هزار نفر از اولیا از طریق ۲۵ هزار ساعت مشاره تلفنی و برگزاری ۲ هزار و ۴۷۶ ساعت آموزش نکات بهداشتی از دیگر فعالیت‌ها است.

حسینی با بیان اینکه پس از راه اندازی شبکه آموزشی شاد تمرکز سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز بر ارائه آموزش‌ها در این شبکه قرار گرفت اظهار کرد: کارگروهی در ستاد و آموزش و پرورش استثنایی برای نظارت، بهبود کمی و کیفی آموزش در شبکه شاد تشکیل شده است و در همین راستا ۵ استودیو ضبط فیلم و صدا در استان‌های کشور جهت تولید محتوای آموزشی استاندارد راه اندازی شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان آمار تحلیلی فعالیت آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد اظهار کرد: تمامی ۲ هزار و۷۵۰ مدرسه استثنایی ثبت شده در سناد عضو شبکه شاد شده‌اند و ۴۴ هزار و ۷۶۰ معلم درس از ۶۰ هزار و ۹۵ معلم درس ثبت شده در سناد معادل ۷۳.۴ درصد معلم درس‌ها عضو شبکه شاد شده‌اند.

وی افزود: استان‌های خراسان شمالی، کرمانشاه، قم، بوشهر، چهار محال بختیاری و خوزستان به ترتیب بهترین عملکرد در عضویت معلم درس در شبکه شاد را داشته‌اند.

حسینی با اشاره به تعداد کلاس درس‌های تشکیل شده در شاد افزود: از ۱۱ هزار و ۳۵۶ کلاس درس ثبت شده در سناد۹ هزارو۷۶۰ کلاس درس معادل ۸۵.۹ درصد در شاد تشکیل شده است و استان های خوزستان، همدان، البرز، قم، کرمانشاه و لرستان به ترتیب بهترین عملکرد در این زمینه را داشته‌اند.

وی افزود: از ۶۸ هزار و ۸۰۴ دانش آموز ثبت شده در سناد ۳۴ هزار و ۸۶۵ دانش آموز استثنایی معادل با ۵۰،۷ درصد عضو شبکه شاد شده‌اند که استان‌های همدان، خوزستان، خراسان شمالی، لرستان و هرمزگان بهترین عملکرد را در این زمینه داشته‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مدارس دوره اول و دوم متوسطه و دوره ابتدایی با حداکثر درصد به شبکه شاد پیوسته‌اند و دوره دوم متوسطه در مولفه‌های «کلاس درس» و «تعداد دانش‌آموز» رتبه اول را دارد که این نشان از اهمیت معلمان در ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان جهت شرکت در کنکور و دریافت دیپلم می باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: همچنین در بررسی متغیر دوره‌های تحصیلی پایین‌ترین رتبه در تمامی مولفه‌ها به دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای تعلق گرفته است. دوره ابتدایی علیرغم کسب رتبه بالا در متغیر «معلم درس»، در متغیر «تعداد دانش‌آموز» عضو شبکه شاد رتبه پایین رادریافت کرده است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: