۰

آموزش استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان کنترل و کیبورد تلویزیون هوشمند

استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان کنترل و کیبورد تلویزیون هوشمند، در بسیاری از موارد آسان‌تر از کنترل پیش‌فرض تلویزیون یا دستگاه ست‌تاپ باکس است.
کد خبر: ۲۲۸۸۰۵
۱۳:۳۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تلویزیون‌های هوشمند و انواع ست‌تاپ باکس هوشمند مانند اندروید تی‌وی و اپل تی‌وی، قابلیت‌ها و محتوای متنوع و جذاب را در حجم زیادی دراختیار کاربران قرار می‌دهند. همین گستردگی محتوا باعث می‌شود تا نیاز به جست‌وجو در میان محتوا افزایش پیدا کند و کاربران، برای تعامل با دستگاه هوشمند خود به کیبورد نیاز پیدا کنند. تمامی تلویزیون‌ها و ست‌تاپ باکس‌های هوشمند یک کیبورد مجازی را دراختیار کاربر قرار می‌دهند که با ریموت کنترل اصلی می‌توان از آن استفاده کرد. تجربه‌ی کاربری با این کیبوردها عموما جذاب نیست، اما می‌توان با ابزاری دردسترس‌تر و آسان‌تر یعنی گوشی هوشمند، تجربه‌ی کار با تلویزیون‌ها و دستگاه‌های هوشمند را بهبود داد.

تقریبا تمامی تلویزیون‌های هوشمند از گوشی هوشمند به‌عنوان ورودی کیبورد پشتیبانی می‌کنند. استفاده از کیبورد گوشی هوشمند، قطعا در تایپ کردن عبارت جست‌وجو یا نام کاربری و رمز عبور در اپلیکیشن‌‌های تلویزیون آسان‌تر خواهد بود. دستگاه‌های ست‌تاپ باکس هوشمند شامل انواع اندروید تی‌وی و اپل تی‌وی هم این امکان را به تمامی تلویزیون‌ها اعم از هوشمند و غیر هوشمند، اضافه می‌کنند.
اپل تی‌وی (Apple TV)

کاربران اکوسیستم اپل، عموما برای استفاده از قابلیت‌های هوشمند در پلتفرم تلویزیون هم از محصولات همین شرکت استفاده می‌کنند. اپل تی‌وی یکی از محبوب‌ترین ست‌تاپ باکس‌های موجود در بازار است که کاربران خاص خود را دارد. کاربران این ست‌تاپ باکس برای کنترل محتوا یا تایپ کردن با کیبورد گوشی هوشمند، تنها می‌توانند از آیفون یا آیپد استفاده کنند. اپلیکیشن Apple TV برای تمامی این دستگاه‌ها به‌صورت پیش‌فرض ارائه می‌شود. کاربران نسخه‌ی قدیمی گوشی آیفون یا تبلت آیپد هم می‌توانند از این لینک، اپلیکیشن را دانلود کنند.

کنترل اپل تی وی

برای استفاده از آیفون یا آیپد به‌عنوان ریموت کنترل و کیبورد اپل تی‌وی، باید هر دو دستگاه از یک اپل آیدی استفاده کنند و به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل باشند. برای اتصال، باید بلوتوث آیفون خود را نیز روشن کنید. به محض اینکه یک فیلد متنی را در اپل تی‌وی انتخاب کنید، یک اعلان در آیفون نمایش داده می‌شود. با کلیک کردن روی آن می‌نوانید با استفاده از کیبورد گوشی، در فیلد مذکور تایپ کنید.
انویدیا شیلد (Nvidia Shield)

کاربران انویدیا شیلد برای کنترل ست‌تاپ باکس با گوشی هوشمند، دو گزینه در پیش رو دارند. آن‌ها می‌توانند از اپلیکیشن رسمی انویدیا استفاده کنند (لینک دانلود اندروید - iOS) یا اپلیکیشن رسمی اندروید تی‌وی (لینک دانلود اندروید - iOS) را به‌کار بگیرند. قطعا اپلیکیشن رسمی انویدیا تجربه‌ی بهتری خواهد داشت چون به‌صورت اختصاصی برای دستگاه شیلد طراحی شده است.

کنترل انویدیا شیلد
برای کنترل دستگاه با گوشی هوشمند، ست‌تاپ باکس و گوشی را به یک شبکه‌ی وای‌فای مشترک وصل کنید. پس از راه‌اندازی اپلیکیشن و اعطای مجوزهای لازم، وارد مرحله‌ی Pair a new device می‌شوید. دستگاه خود را انتخاب کرده و سپس کد رمزی را وارد کنید که روی تلویزیون نمایش داده می‌شود. برای مشاهده‌ی ریموت کنترل، روی دکمه‌ی مثلثی در پایین و سمت چپ اپلیکیشن کلیک کنید. برای استفاده از کیبورد نیز دو راه دارید. یا باید یک فیلد متنی را در تلویزیون انتخاب کرده یا از گوشه‌ی سمت راست و بالای اپلیکیشن، روی آیکن کیبورد کلیک کنید.
انواع دیگر اندروید تی‌وی (Android TV)

امروزه برندهای متنوعی دستگاه‌های ست‌تاپ باکس موسوم به اندروید تی‌وی تولید می‌کنند که از پرفروش‌ترین‌ها می‌توان به شیائومی اشاره کرد. سونی و ال‌جی و دیگر شرکت‌ها نیز همین سیستم‌عامل را به‌عنوان سیستم‌عامل پایه دستگاه‌های هوشمند انتخاب کرده‌اند. برای کنترل این دستگاه‌ها می‌توان از اپلیکیشن رسمی اندروید تی‌وی (لینک دانلود اندروید - iOS) استفاده کرد.

برای کنترل اندروید تی‌وی به‌کمک گوشی هوشمند، گوشی را به همان شبکه‌ی وای‌فای متصل کنید که تلویزیون در آن قرار دارد. اپلیکیشن را باز کرده و پس از عبور از مراحل اولیه، تلویزیون یا ست‌تاپ باکس خود را از فهرست موجود انتخاب کنید. برای تأیید اتصال هم باید رمزی که روی تلویزیون نمایش داده می‌شود را وارد کنید. در گوشی‌های اندرویدی، به محض انتخاب یک فیلد متنی در تلویزیون، کیبورد در اپلیکیشن نمایش داده می‌شود، اما برای اپلیکیشن iOS باید آیکن کیبورد را در گوشه‌ی سمت راست و بالای اپلیکیشن لمس کنید.

برخی شرکت‌ها، اپلیکیشن‌های اختصاصی ریموت کنترل را برای تلویزیون‌‌ها و ست‌تاپ باکس‌های هوشمند منتشر می‌کنند. از میان آن‌ها می‌توان به ال‌جی اشاره کرد (لینک دانلود اندروید - iOS) که عملکرد اپلیکیشن آن تفاوت چندانی با اپلیکیشن رسمی اندروید تی‌وی ندارد. برای دستگاه‌های دیگر می‌توان حتی کیبوردی به‌صورت مجزا هم خریداری کرد که با اتصال بلوتوث، تجربه‌ی کیبورد فیزیکی را برای کاربر فراهم می‌کنند. شرکت لاجیتک یکی از مشهورترین تولیدکننده‌هایی است که انواع ریموت کنترل و کیبورد سخت‌افزاری را برای دستگاه‌های هوشمند تولید می‌کند.
منبع : زومیت

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: