۰

چه کسانی مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند

یک کارشناس حوزه کار و کارگر درباره شرایط بیمه بیکاری به بیمه شدگان توضیحاتی داد.
کد خبر: ۲۲۸۶۴۰
۱۰:۴۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حمید حاج اسماعیلی کارشناس حوزه کار و کارگر اظهار کرد: طبق ماده ۲ قانون بیکاری ،بیمه بیکاری به کسی تعلق می‌گیرد که بدون میل و اراده از کار بیکار شده باشد و در حال حاضر جویای کار باشد.

این کارشناس حوزه کار و کارگر گفت: طبق ماده ۱ قانون بیمه بیکاری تمام مشمولین قانون تامین اجتماعی و قانون کار که دارای بیمه اجباری باشند، می‌توانند از مقررات بیمه بیکاری استفاده کنند.

حاج اسماعیلی بیان کرد: کارگران اگر دارای قرارداد دائم، موقت، یک ماهه، دو ماهه و ... باشند و کارفرما آن‌ها را بیمه اجباری کرده باشند مشمول دریافت هستند.

او با بیان اینکه البته برخی از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نمی‌توانند از این بیمه استفاده کنند و مستثنی هستند، گفت: طبق تبصره این ماده بازنشستگان و از کارافتادگان کلی نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند در این شرایط اگر بازنشسته‌ای سر کار رود و بیکار شود، مشمول دریافت بیمه بیکاری نمی‌شود.

این کارشناس حوزه کار و کارگر گفت: از کار افتادگان کلی اگر بعد از کار افتادگی سرکار روند و از کارگاه اخراج شوند مشمول دریافت نخواهد شد.

او با بیان اینکه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد و اتباع خارجی نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند، تصریح کرد: به کارگران ساختمانی، مشاغل حوزه حمل و نقل و قالیبافان خدمات بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد.

 

 

 

 

T

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: