۰

مساجد برای نمازهای یومیه باز می شوند

رییس جمهوری گفت: امام برای نجات کشور از استبداد و استعمار انقلاب را به پیروزی رساند ‌و همه نهادهای نظام را با رای مردم استقرار بخشید.
کد خبر: ۲۲۸۵۱۱
۱۱:۴۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، رییس جمهوری گفت: امام برای نجات کشور از استبداد و استعمار انقلاب را به پیروزی رساند ‌و همه نهادهای نظام را با رای مردم استقرار بخشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهارداشت: این هفته، هفته ای است که هم در آن روز رحلت امام خمینی(ره) بزرگوار است، در چهامساردهم خرداد و هم روزی است که مردم برای حفظ جان امام فداکاری کردند و آن پانزدهم خرداد است در این روز مردم با قیام خود در شهرهای مختلف در قم و تهران و ورامین و در شهرهای دیگر هم قیام کردند و هم فداکاری کردند و هم کشته‌های فراوانی و شهدای فراوانی تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی یادآورشد: اگر آن حرکت مردمی نبود احتمالا جان امام هم در خطر قرار می‌گرفت و یا برای مدت‌های طولانی ممکن بود امام را در حبس و حصر نگه دارند.

رییس جمهوری ادامه داد: امام عزیز و بزرگوار ما ۱۶ سال از سال ۴۱ تا ۵۷ رهبری یک نهضت و انقلاب مردمی بزرگ را برعهده گرفت و در این رهبری، انقلاب را به پیروزی نهایی رساند و این یک کار مهم امام است که نهضتی را پرچمداری و رهبری کرد و با همه فراز و نشیب و مشکلات، این نهضت را به پیروزی رساند که در تاریخ ایران کمتر سراغ داریم.

روحانی با اشاره به اینکه در سده‌های اخیر کمتر مشاهده ‌شده نهضتی به طور کامل به پیروزی نهایی برسد، تصریح کرد: امام توانست این نهضت را به پیروزی کامل برساند. کار دوم امام این بود در برابر تجاوزی که به کشور انجام شده بود و تمامیت ارضی و استقلال ما در خطر بود، یعنی ۸ سال دفاع مقدس یک دفاع پیچیده سخت هشت ساله آن‌ هم نه در برابر عراق، بلکه تقریبا در برابر همه قدرت های جهانی رهبری کند و به پیروزی برساند.

وی ادامه داد: مساله سوم این که امام حکومت اسلامی را تشکیل داد و همه نهادهای حکومت اسلامی را در همان سال های اولیه به انجام رساند. یعنی می‌توان گفت از ۱۰ فرودین ۵۸ حضور مردم در پای صندوق آرا و همه پرسی برای نظام جمهوری اسلامی تا اسفند همان سال که انتخابات مجلس انجام شد و انتخابات خبرگان، همه پرسی، انتخابات برای اصل نظام و انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در سال ۵۸ صورت گرفت و امام همه نهادها را در همان سال اول تشکیل دادند و نهادهای اصلی نظام با رای و با اتکا به آرای مردم تشکیل شدند.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: امام برای نجات کشور از استبداد و استعمار انقلاب را به پیروزی رساند؛ در نجات کشور از اشغال و تجاوز دفاع ملی را به انجام رساند و برای تشکیل نظام اسلامی همه نهادهای لازم را با رای و نظر مردم استقرار بخشید.

وی در قسمتی دیگر از سخنانش با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور گفت: مسئله کووید ۱۹ و ویروس کرونا همچنان به عنوان مسئله اصلی و مهم در کشور مطرح است. این ویروس موجب تحولات بسیار زیادی در مسائل سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شد.

به گفته رییس دولت دوازدهم کار عظیم و بزرگی در بحران کرونا و پساکرونا آن هم در شرایطی که در همه جای دنیا تغییراتی به وجود آمد، در کشور شکل گرفت.

وی تاکید کرد: باید گفت بحران کرونا سال‌ها ادامه دارد اما اگر مردم رعایت کنند در پایان با افتخار از این مساله عبور می‌کنیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: از ما درخواست شده بود مساجد برای نمازهای یومیه باز شود که با این پیشنهاد موافقت شد. بنابراین درب مساجد به روی مردم در سراسر کشور باز می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: