۰

گفتگوی تلفنی گوترش با نخست‌وزیر عراق

دبیرکل سازمان ملل در جریان تماسی تلفنی با نخست وزیر عراق به بررسی پیامدهای بحران کروناویروس و تاثیرات اقتصادی آن پرداخت.
کد خبر: ۲۲۸۴۰۸
۱۱:۴۹ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تماسی تلفنی دریافت کرد.

گوترش ضمن عرض تبریک به الکاظمی به خاطر انتصابش برای پست نخست وزیری، برای وی در مقابله با چالش‌های مختلف و تکمیل کابینه وزرا آرزوی موفقیت کرد.

دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص پیامدهای بحران کرونا در جهان، تاثیر اقتصادی آن، تلاش‌های دولت برای مبارزه با این ویروس به عنوان بحرانی انسانی که نیاز به همبستگی و آمادگی همگان و تلاش برای عبور از آن دارد، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گوترش و الکاظمی همچنین به بررسی اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق و منطقه پرداختند.
گوترش در جریان این تماس تلفنی بر آمادگی سازمان ملل جهت کمک به تعیین فرصت‌ها و همکاری و شراکت سازنده با دولت عراق برای تثبیت و برقراری ثبات در کشور تاکید کرد.
دبیرکل سازمان ملل همچنین نسبت به اقداماتی که دولت مصطفی الکاظمی اتخاذ کرده، ابراز خوشبینی کرد و آنها را اقداماتی مهم، تشویق کننده و حکیمانه توصیف کرد.

در همین راستا، مصطفی الکاظمی از سازمان ملل و دبیرکل آن خواست تا در راستای برگزاری انتخابات قانونی در عراق و آمادگی برای آن پس از تکمیل تصویب قانون انتخابات جدید همکاری مطلوبی داشته باشند.

وی همچنین از کشورهای دوست و سازمان‌های بین‌المللی خواست عراق را در پشت سر گذاشتن بحران مالی و پیامدهای ویروس کرونا بر اقتصاد کشور از طریق همکاری بین‌المللی حمایت کنند.

نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد که دولت جدید عراق برای تقویت حاکمیت عراق و ثبات آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و در مسیر مقابله با چالش‌ها و مشکلات این کشور در زمینه‌های تامین خدمات، توسعه اقتصاد، مبارزه با فساد، تثبیت و تحکیم اصول عدالت و حقوق بشر و نیز تقویت اقتدار قانون در کشور قدم برمی‌دارد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: