۰

نبود همبازی همیشگی معضل تک فرزندان

یک روانشناس گفت : اغلب افراد تک فرزند در دوران کودکی همواره به‌دنبال یک همبازی ثابت و همیشگی هستند.
کد خبر: ۲۲۸۲۴۱
۰۹:۳۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، علی حمیدی، روانشناس و روان درمانگر در خصوص چالش‌هایی که تک فرزندی می تواند بوجود آورد اظهار کرد: امروزه فرزندآوری به دلیل برخی ملاحظات اقتصادی و گاها کمبود زمان ، به شدت کاهش پیدا کرده است و بسیاری از خانواده‌ها به سمت تک فرزندی روی آورده اند اما این موضوع علاوه بر کاهش مشکلات اقتصادی، می تواند تبعات منفی از قبیل مشکلات روانشناختی بر روی شخصیت کودک داشته باشد .

‏او با بیان اینکه اغلب افراد تک فرزند در دوران کودکی همواره به‌دنبال یک همبازی ثابت و همیشگی هستند، افزود: وجود یک خواهر و یا برادر باعث اجتماعی شدن کودکان نمی‌شود اما نبود آن می تواند کودکان را به سمت انزوا و گوشه گیری پیش ببرد بنابراین حضور این افراد به معنای شکل گیری یک شخصیت نیست اما می‌تواند موجب حسرتی همیشگی در وجود تک فرزندان شود.

حمیدی تصریح کرد: احساس تنهایی ، انزوا ، افسردگی و ... از مشکلات و معضلات کودکان تک فرزند است. برخی والدین معتقدند این مشکلات با دوستان خیالی و انواع عروسک های دلخواه کودکان قابل جبران است و این احساس نیاز کودک را درک نکرده و او را تنها می‌گذارند.

او در پایان گفت: تک فرزندی با پیامدهای منفی خود تمام دوران‌های زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و موجب تنهایی می‌شود اما وجود خواهر یا برادر می‌تواند این خلاء روحی کودکان را پر کرده و در آینده مانع از بروز مشکلات روحی و حسرت در فرزندان شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: