۰

نقش تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی در ازدواج

یک روانشناس درباره نقش تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی در ازدواج توضیحاتی داد.
کد خبر: ۲۲۸۱۶۹
۱۲:۵۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، مهرداد ثابت روانشناس درخصوص نقش تفاوت های فرهنگی, مذهبی و اعتقادی در ازدواج بیان کرد: تفاوت ها به طور کلی و تفاوت های فرهنگی, مذهبی و اعتقادی به طور خاص, نقش بسزایی در مسئله ازدواج دارند؛ به طوری که اگر این تفاوت ها از یک حد بگذرند باعث به وجود آمدن " تفاوت های مزاحم " می شوند که نقش ویرانگر و مخرب دارند.

وی تصریح کرد: اگر دختران و پسران, بر سر مسائل فرهنگی اختلافات اندکی داشته باشند، می توانند با یکدیگر ازدواج کنند اما مسائل اعتقادی و مذهبی به حدی مهم و حائز اهمیت هستند که کوچک ترین اختلاف بر سر آن ها می تواند باعث ازهم گسیختن پیوندهای عاشقانه شود.

این روانشناس با اشاره به "کنترل گری" به عنوان یک مخرب مهم در ازدواج گفت: رفتار تخریب گر " کنترل گری" که برخی از زوجین پس از ازدواج خود به صورت جدی درپیش می گیرند موجب اختلافات شدیدی میان آن ها خواهد شد و تا زمانی که به صورت اجتناب ناپذیر تداوم داشته باشد ادامه خواهد داشت.

ثابت ادامه داد: اگر تفاوت های فرهنگی شامل زبان, اعتقادات, دین و باورهای عمیق باشد بدون شک ویرانگر هستند و ازدواج جوانان را دیر یا زود با شکست روبرو می کنند اما اگر این تفاوت ها مکمل باشند باعث رشد و بالندگی زوجین می شوند که دختران و پسران جوان با تحقیق کردن در مورد سطح اختلافات فرهنگی و اجتماعی و همچنین با شناخت و گفت و گوی کافی با یکدیگر در این خصوص می توانند تا حد زیادی به برطرف شدن این مشکلات و اختلافات کمک کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از زوجین, بویژه کسانی که تفاوت های فرهنگی و اجتماعی ناچیزی با یکدیگر دارند این تفاوت ها را دست آویز قرار می دهند و طرف مقابل خود را مقصر تمامی این اختلافات می دانند و هیچ گونه تلاشی هم برای تغییر خود نمی کنند.

وی با ارائه راهکاری برای کم شدن اختلافات ناشی از تفاوت های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: اگر این افراد به جای دمیدن در اختلافات بیهوده, عادت های مخرب( که در صورت ادامه پیدا کردن در طولانی مدت موجب طلاق عاطفی یا جدایی می شوند) را از زندگی خود حذف کنند، می توانند به راحتی با این تفاوت های فرهنگی و اجتماعی یکدیگر کنار بیایند و زندگی خوبی را برای خود رقم بزنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: