۰

دانه‌های صنوبر تهدیدی برای بینایی کودکان

یک متخصص چشم گفت: والدین باید حساسیت چشم در کودکان را جدی بگیرند و به دنبال درمان سریع آن باشند.
کد خبر: ۲۲۸۱۴۶
۱۱:۳۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سعید یادگاری، متخصص چشم علوم پزشکی شهید بهشتی درباره گردافشانی شدید درختان و گیاهان و ورود آن ها به چشم افراد اظهار کرد: مشکلی که اغلب افراد در فصل بهار با آن مواجه هستند ورود قاصدک ها و استنشاق گرده‌های گیاهی ناشی از گرده افشانی گیاهان است. بخصوص درخت صنوبر که ذرات معلق پنبه مانند آن در هوا پخش شده و با حرکت باد وارد چشم می‌شود.

او افزود: این گرده ها باعث خراش‌های سطحی بر روی قرنیه یا ملتحمه چشم می‌شوند که می‌توانند موجب قرمزی چشم، ریزش اشک و سوزش آن شده و دید فرد را دچار اختلال می‌کند. احساس خارش و تمایل به مالیدن پلک‌ها، می‌تواند به قرنیه آسیب بزند. این ذرات معلق همینطور می‌توانند موجب زخم و قوز قرنیه شوند، می‌توانند عاملی برای افتادگی پلک باشند.

یادگاری بیان کرد: جهت پیشگیری می‌توان از عینک‌های آفتابی یا طبی استفاده کرد و در مواقعی که باد شدید می‌وزد از ورود به محیط‌های آلوده به این گیاهان پرهیز کرد. موقع راه رفتن به سمتی حرکت کنیم که کمتر وزش باد وجود داشته باشد.، سر خود را کمی به سمت چپ یا راست بگردانیم تا باد کمتری به صورت ما برخورد کند.

این متخصص چشم گفت: اگر این گیاهان وارد چشم شوند باید بلافاصله با آب فراوان شستشو داده شود. جهت پیشگیری و درمان هم می‌توانید از اشک مصنوعی استفاده کنید. اگر برطرف نشد به متخصص چشم مراجعه کنید.

چشم از چشم کودک‌تان برندارید

او تاکید کرد: بچه‌های کوچک‌تر که نمی‌توانند مشکلات بینایی خود را با شما در میان بگذارند، معمولا در حال خاراندن یا مالیدن چشم دیده می‌شوند. قرمزی شدید چشم و ریزش بی‌دلیل اشک از چشم از علائم مشکلات بینایی کودکتان است. در این موارد باید به متخصص چشم مراجعه کنید و از دارو‌های چشمی خودسرانه بپرهیزید. ایجاد آلرژی فصلی در کودکان ممکن است با هیچ علائمی حتی خارش دیده نشود، پس بهتر است در فصول آلرژی زا، مرتب چشم کودکتان چک شود تا در صورت بروز علائمی، درمان لازم صورت بگیرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: