۰

بازگشت بیش از ۱۰۰ تروریست خطرناک داعشی به آلمان

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان تا به حال بیش از ۱۰۰ تروریست خطرناک داعشی که در مبارزات در مناطق بحرانی عراق و سوریه مشارکت داشته‌اند به آلمان بازگشته‌اند.
کد خبر: ۲۲۸۱۰۱
۰۹:۰۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان بیش از 100 داعشی که تا به حال از مناطق بحرانی به آلمان بازگشته‌اند تجربه جنگی داشته و یا خود را برای مبارزات آماده می کنند.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که برای بیش از حدود 100 نفر از اتباع داعش که تا به حال به آلمان بازگشته‌اند اطلاعاتی از طرف نهادهای امنیتی ارائه شده مبنی بر اینکه آن ها فعالانه در جنگ ها در سوریه و عراق شرکت کرده و یا در این زمینه آموزش دیده‌اند.

بر اساس اطلاعات نهادهای امنیتی آلمان بیش از 1.060 افراط گرای آلمانی در سال های گذشته آلمان را به مقصد سوریه و عراق ترک کرده‌اند. بر این اساس بعد از شکست های داعش در منطقه حدود یک سوم این افراط گرایان به آلمان بازگشته‌اند.

تروریسم داعش در تابستان سال 2014 بخش های بزرگی از شمال و شرق عراق را به تصرف خود درآورد. در آن زمان قلمرو این گروه تروریستی همچنین به بخش های بزرگی از کشور همسایه یعنی سوریه هم گسترش پیدا کرد.

در پی شکست های مکرر داعش این گروه تروریستی در ماه مارس سال 2009 آخرین سنگر خود در شرق سوریه را از دست داد اما سلول های این گروه تروریستی همچنان در این دو کشور فعال هستند. در هفته های اخیر خبرهایی درباره برخی اقدامات تروریستی این گروه در منطقه گزارش شده است.

کارشناسان درباره قدرت گرفتن مجدد داعش هشدار داده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: