۳
شورای مشورتی مالزی:

نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان را متوقف کنید

«محمد عزمی عبدالحمید» رییس سازمان اسلامی «شورای مشورتی» مالزی امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تبعیض علیه اقلیت‌های مسلمانان در کشورهای مختلف، خواستار پایان نفرت‌پراکنی علیه اسلام از سوی برخی رهبران جهان و رسانه‌ها شد.
کد خبر: ۲۲۸۰۸۷
۱۵:۵۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹

نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان را متوقف کنید

به گزارش «شیعه نیوز»، عبدالحمید در این بیانیه با قدردانی از مواضع «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که جمعه گذشته در سخنانی خواستار پایان تبعیض و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان شده بود، گفت: افزایش تعصبات قومی و برتری‌طلبی علیه جوامع ضعیف، بسیار خطرناک و روزافزون بوده که برخی دولت‌ها در ایجاد این شرایط دست دارند.

وی خاطرنشان کرد که برخی رهبران ناسیونالیسم جهان با برتری‌طلبی ایدئولوژیک خود علیه اقلیت‌های مسلمان، سیاست نفرت‌پراکنی علیه آنان را در پیش گرفته‌اند.

رییس شورای مشورتی مالزی افزود: وخامت اوضاع با عملکرد برخی رسانه‌ها شدیدتر هم شده است. این رسانه‌ها با سوءاستفاده از آزادی، گزارش‌ها و مقالاتی را منتشر می‌کنند که تصورات غلطی را از اسلام و مسلمانان در اذهان شکل می‌دهد.

عبدالحمید مجموع این شرایط را باعث ایجاد گروه‌های تندروی دانست که علاوه بر تبلیغات علیه اقلیت‌های مسلمان با فشار بر حکومت‌ها، خواستار وضع سیاست‌هایی هستند که حقوق مسلمانان و به خصوص مسلمانان مهاجر را به طور کامل نادیده بگیرد.

وی همچنین با خطاب قرار دادن رهبران کشورهای اسلامی، از آنان خواست ضمن مقابله علیه سیاست‌های اسلام‌هراسی در برخی کشورها که به دنبال انکار حقوق اساسی مسلمانان و وضع قوانین نژادپرستانه علیه آنان هستند، در موضع‌گیری‌های خود علیه قوم‌گرایی و تبعیض علیه اقلیت‌های مسلمان در این کشورها شفاف و صریح باشند.

رییس شورای مشورتی مالزی با قدردانی از مواضع دبیرکل سازمان ملل در دفاع از مسلمانان، تاکید کرد که این مواضع باید در اقدامات عملی و در واقعیت نمود پیدا کند و سازمان همکاری اسلامی و ملل متحد باید به دفاع از حقوق قانونی میلیون‌ها مسلمانی بپردازند که در معرض بدترین شرایط قرار دارند.

عبدالحمید در ادامه با انتقاد از دولت‌های هند، سریلانکا، میانمار و رژیم اسرائیل، عملکرد آنان را در جهت نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان غیرقانونی خواند و گفت: بدتر از همه این است که تعصب و نفرت علیه مسلمانان در این سرزمینها به قانون هم تبدیل شده است.

وی افزود: رهبران برخی کشورها با معیارهای متناقض خود از یک سو از نیاز کشورهایشان به وحدت و یکپارچگی سخن می‌گویند و از سوی دیگر از مواضع جدایی‌طلبانه در جوامع محلی حمایت می‌کنند و قوانینی در این کشورها وضع می‌شود که مسلمانان را به عنوان شهروند درجه دو شناسایی می‌کند.

رییس شورای مشورتی مالزی با انتقاد از وضع مسلمانان در منطقه "جامو و کشمیر"، دولت هند را به از بین بردن هویت و فرهنگ مسلمانان این منطقه و برتری دادن مذهب هندو متهم کرد.

عبدالحمید افزود که در سخنان رهبران سیاسی و رهبران دینی هندو در میانمار، هند و سریلانکا ده‌ها نمونه نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه همه در کنار قربانیان سیاست‌های استبدادی در همه نقاط جهان ایستاده‌ایم، خواستار حمایت همه کشورهای اسلامی از اقلیت‌های مسلمان در نقاط مختلف دنیا شد.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
مکن اعصاب خوب خویش را خرد، در آرامش هر عاقل کار پیش برد . کدام عاقل بمجنون میکند گوش ، به او که رفته باشد از سرش هوش؟ دهان را واکند بیهوده گوید، نمیداند چه میخواهد ، چه جوید، به فحٌاشی مده نفس خود عادت ، که زشتی ها نخواهد کرد شادت. فقط رنج و تلاش بی نتیجه، بجان عمٌَه یِ خوبت خد یجه، بجا ماند برایت آخر کار، غمی بسیار با سنگینی بار.
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اگر جاهلی پی به جهلش بَرَد ، دلیلی ندارد به هر کس پَرَد . مگر ممکن است با چماق ، عاقلان، پذیرا شوند باطل از جاهلان ؟ کسی کو خورَد خربزه پای لرز، بایستد یقین تا بسر حدٌ مرز . برای خدا گر کسی کار کند، همه مشکلات بر خودش بار کند .
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
با درود و سلام بر عزیزان خوبمان در وب سایت شریف شیعه نیوز . حال که بزرگواری میفرمایند و مطالب این بنده ی حقیر را منتشر میکنند ، از محضر مبارکشان اجازه میخواهم دو سروده ی دیگر را در اینجا بیاورم که البته اگر صلاح و مناسب بود ، امر به انتشار خواهند فرمود . متأسٌفانه یکی از شعراء بنام خلیل جوادی در مورد مردم شریف و نجیب قم سخنی نا چسب و غلط به شعر آورده بود بدون آن که توجه کند «بکوه آواز خوش ده تا خوش آید» و فکر نکرده بود که بد گوئی به مردم از قدر انسان می کاهد و خود را مطرود میکند. .بنده در جواب به او دو شعر کوتاه نوشتم وفکر میکنم برای انسان های بزرگوار و خوش ذوق یک بار خوا ندن ن آنها بد نباشد.. . چه زوری نشسته به تو ای خلیل ،؟ چرا گفته ای بد بدون دلیل ؟ ندانسته ای میشوی بد ذلیل ؟ کدام عاقلی خود نماید علیل ؟ و ادب از تعالیم اسلام ما است ، بَرَد هر خردمند را راه راست . ز کار بدش هر دلیر عذر خواست، بدست عِزٌَت آورد و خبطش بکاست . خلیلا بپا خیز و پوزش بخواه ، خودت را درخشان بکن همچو ماه . بدان مردم قم نجیب و کریم ، ببخشند و پاست بدارند حریم . و دیگر این که در خبر گزاری رسمی حوزه به معرٌفی مدرسه ی علمیٌشه صالحیٌه
ی شهر خوب ما پرداخته بودند که در آن مورد نیز نوشتم : بدانید شهر ما زیباست قزوین ، اگر آئید شناسیدش به از این . تمام مردمش خوبند و با دین، همه صاحبدلان و خالی از کین . خطر ناکند برای دشمن ازمین ، ولی عاشق به اسلامند و خوشبین . ضمناََ اگر کسی بگوید ، کارد که دسته ی خودش را نمی برد، در قزوین جواب میدهند « لاش که مِرَد= لایش که می رودویعنی به درون دسته ی خودش که می رود.».