۰

درخواست نماینده عراقی برای محکومیت عربستان در شورای امنیت

یک نماینده عراقی از نخست وزیر این کشور خواست تا علیه عربستان سعودی در شورای امنیت اقامه دعوی کند.
کد خبر: ۲۲۸۰۸۰
۱۵:۲۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور خواست تا از عربستان و تمامی کشور‌هایی که شهروندانشان در نابودی عراق نقش داشتند، در شورای امنیت شکایت کند.

فاضل جابر گفت: عراق صد‌ها پرونده و شواهد در اختیار دارد که محکومیت عربستان و شمار زیادی از کشور‌هایی که شهروندانشان در جنگ در کنار داعش مشارکت داشتند را تأیید می‌کند؛ جنگی که صد‌ها میلیارد دلار برای عراق هزینه داشت.

وی در ادامه افزود: مکالمه صوتی فاش شده‌ای که به تازگی از سخنان معمر قذافی و وزیر خارجه عمان فاش شده، اعزام ۴ هزار نیروی سعودی را برای جنگ در کنار داعش فاش می‌کند که این، یکی از صد‌ها شواهد قطعی است که دست داشتن عربستان در جنگ در کنار داعش را در عراق اثبات می‌کند.

این نماینده عراقی در ادامه افزود: این حقوق قانونی عراق است که از عربستان و تمامی کشور‌هایی که شهروندانشان در جنگ در کنار داعش در عراق مشارکت داشتند و طی آن، بسیاری از دارایی‌ها از میان رفت و چرخ اقتصاد بر اثر اشغال یک سوم خاک عراق از سوی داعش از کار افتاد، شکایت کند.
وی در پایان از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست تا شکایتی را به شورای امنیت بفرستد و از عربستان سعودی و تمامی کشور‌هایی که در نابودی عراق دست داشتند، شکایت کند.

پیش‌تر «حسن سالم» نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق نیز اعلام کرده بود که باید عربستان سعودی، مجرم شناخته شود؛ چرا که مقامات این کشور تأمین مالی تروریسم در عراق و منطقه را بر عهده دارند.

وی گفته بود: کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق باید موضع قاطعی در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند.

سالم با بیان اینکه اعضای پارلمان عراق در پی شکایت از عربستان سعودی هستند، گفت: سکوت در قبال اقدامات سعودی در قبال عراق، خیانت به خون ملت عراق است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: