۰

۱۷ کشور اسلامی یکشنبه را عید فطر اعلام کردند

اکثر کشورهای جهان روز یکشنبه (فردا) را روز عید فطر اعلام کرده‌اند و این هماهنگی در تعیین روز عید به ندرت رخ می‌دهد. اغلب کشورهای عربی و اسلامی و اتباع مسلمان در کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی شب گذشته (جمعه) پس از ناتوانی در رؤیت هلال ماه شوال، روز یکشنبه را «عید فطر» اعلام کردند.
کد خبر: ۲۲۷۹۸۵
۱۴:۳۹ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، اکثر کشورهای جهان روز یکشنبه (فردا) را روز عید فطر اعلام کرده‌اند و این هماهنگی در تعیین روز عید به ندرت رخ می‌دهد. اغلب کشورهای عربی و اسلامی و اتباع مسلمان در کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی شب گذشته (جمعه) پس از ناتوانی در رؤیت هلال ماه شوال، روز یکشنبه را «عید فطر» اعلام کردند.

کارشناسان دلیل آغاز ماه شوال در یک روز واحد در اکثر کشورهای اسلامی را غروب ماه در روز جمعه پیش از غروب آفتاب و طلوع دوباره آن پس از غروب آفتاب ذکر کرده‌اند که این رخداد موجب شد تا رؤیت هلال غیرممکن باشد.

سال‌هاست که به علت وجود معیارهای مختلف برای تعیین روز عید فطر، این مناسبت در یک روز واحد در کشورهای اسلامی برگزار نشده است.

دیوان پادشاهی سعودی روز گذشته از تمامی مردم و اخترشناسان خواسته بود تا برای رؤیت هلال ماه شوال تلاش کنند؛ اما پس از گذشت ساعاتی به طور رسمی اعلام کرد که هلال ماه در شامگاه جمعه رؤیت نشده ویکشنبه روز عید فطر است.

دارالافتای مصر، امارات، کویت، قطر، سوریه و بسیاری دیگر کشورهای عربی و اسلامی نیز در بیانیه‌ای روز یکشنبه را عید فطر اعلام کردند.

پایگاه خبری «العربی الجدید» نیز نوشت که ۱۷ کشور عربی، فردا را روز عید اعلام کردند.این کشورها عبارتند از: قطر، کویت، امارات، بحرین، مصر، اردن، فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، یمن، لیبی، تونس، الجزائر، جیبوتی و جزایر قناری.

کشورهای موریتانی و سومالی تنها کشورهایی هستند که امروز (شنبه) را عید فطر اعلام کرده‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: