۰

تمچیزک مخدری با آثار مخرب فراوان

این مخدر که نوع آمپول آن بسیار یافت می شود متاسفانه عوارض بسیار زیادی به همراه دارد.
کد خبر: ۲۲۷۹۰۶
۱۰:۰۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،نورچیزک یا تمچیزک با نام تجاری داروی بوپرنورفین محصولی نیمه صنعتی بدست آمده از تبائین، یکی از الکولویید‌های موجود در تریاک است.
این مخدر که نوع آمپول آن بسیار یافت می شود متاسفانه عوارض بسیار زیادی به همراه دارد و اغلب افراد با مصرف این مخدر به یک مصرف کننده تزریقی تبدیل شده اند ،نام‌های عامیانه این داروی مخدر که در بین مصرف کنندگان شایع است، تمچیزک، تیدی جیزک و اورجیزک است.

سپهر بهرام زاده روانشناس و درمانگر اعتیاد در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، توضیحاتی در خصوص مخدر تمچیزک داد و گفت : این دارو برای اولین بار توسط یک شرکت داروسازی انگلیسی به صورت آمپول و قرص به بازار دارو‌های ترک اعتیاد ارائه شد، اما نتایج تحقیقاتی که با استفاده از تجربیات مصرف کنندگان این دارو به دست آمده است نشان می‌دهد این دارو به قدری تخریب کننده ، ویران گر و ترسناک است که در تصور نمی‌گنجد.

او در ادامه گفت: این دارو اغلب به صورت آمپول به منظور تزریق وریدی تجویز و استفاده می‌شود و به دلیل قدرت بالای این دارو شخص مصرف کننده بعد از چند بار استفاده به گونه‌ای نئشه می‌شود که با مقادیر بسیار زیاد تریاک و حتی هرویین به آن نئشگی نمی‌رسد.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به این موضوع که تمچیزک به شدت اعتیاد آور است از عوارض این مخدر گفت: اعتیاد به این داروی خطرناک عوارض بسیاری دارد از جمله علاقه شدید به تزریق و شرطی شدن نسبت به آن، بی قراری شدید و تشنج، کمردرد، بی خوابی، ضعیف شدن و پوکی استخوان به گونه‌ای که با کوچک‌ترین ضربه منجر به شکستگی استخوان می‌شود، لکه‌های پوستی ناشی از آسیب‌های کبدی، پرخاشگری، بی حسی بدن و خواب رفتن اعضای بدن، فراموشی، برخورد با دیوار و عدم تشخیص موانع اشاره کرد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: