۲

خشم گسترده در پی دفن تاجر سعودی در جوار بارگاه حضرت خدیجه(س)

فعالان فضای مجازی در عربستان از روزنامه مکه به دلیل پوشش خبر دفن «صالح کامل» تاجر معروف این کشور که از خاکسپاری او در جوار قبر حضرت خدیجه(س) خبر داده بود، به شدت انتقاد کردند و این موضوع را اهانت به حضرت خدیجه(سلام الله علیها) دانستند.
کد خبر: ۲۲۷۸۸۷
۰۹:۰۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فعالان فضای مجازی در عربستان از روزنامه مکه به دلیل پوشش خبر دفن «صالح کامل» تاجر معروف این کشور که از خاکسپاری او در جوار قبر حضرت خدیجه(س) خبر داده بود، به شدت انتقاد کردند و این موضوع را اهانت به حضرت خدیجه(سلام الله علیها) دانستند.

 این روزنامه که «صالح کامل»تاجر سرشناس سعودی تا زمان مرگش ریاست شورای اداری آن را برعهده داشت، با انتشار خبر دفن او نوشت: صالح کامل شب ۲۷ رمضان در جوار ام المؤمنین حضرت خدیجه آرام گرفت؛ این موضوع خشم و محکومیت گسترده فعالان عربستان را به همراه داشت و باعث شد تا این اقدام را اهانت به حضرت خدیجه بدانند.

کابران در واکنش به انتشار این خبر عنوان کردند که روزنامه مکه با چنین کاری، این تاجر و حضرت خدیجه را یکسان پنداشته است.

روزنامه مذکور در خبرش نوشت: جسد صالح کامل در قبرستان المعلاه در نزدیکی دیوار ام البنین حضرت خدیجه (رضی الله عنها) آرام گرفت اما فعالان این روزنامه را متهم کردند که عمدا چنین کاری را انجام داده است.

گفتنی است قبرستان ابوطالب یکی از زیارتگاه های مسلمانان در مکه به شمار می‏ آید. این مکان را به نام مقبره معلی (یا معلاه) و مقبره بنی هاشم نیز می‏ شناسند.

قبرستان ابوطالب محل دفن بسیاری از افراد خاندان بنی هاشم و برخی از نزدیکترین یاران رسول خدا صلی الله علیه و‌ آله و سلم است.

حضرت عبدالمطلب و حضرت ابوطالب علیهما السلام در این مقبره دفن هستند، همچنین حضرت خدیجه سلام الله علیها و به گفته برخی فرزند پیامبر اسلام حضرت قاسم که در کودکی از دنیا رفت نیز در کنار هم دفن می باشند. پیش از این بارگاه حضرت خدیجه سلام الله علیه و قاسم دارای گنبد و بارو بود اما در حال حاضر و پس از استقرار وهابیان در حجاز از سوی آنها تخریب شد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
صنمی‌ها و جبتی‌ها را هم بعدِ پس زدنِ خاک، ظلماً و زورا در جوار شوهرش دفن کردند
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
بسم الله القاصم الجبارین
لعنت بر وهابی و آل سعود