۰

دستگیری ۲۳ نفر از سر شبکه دلالان ارزی در پایتخت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از دستگیری ۲۳ نفر از عناصر کلیدی و سر شبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز در عملیات کارآگاهان پلیس خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۷۸۷
۱۶:۱۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سرهنگ نعمت‌الله علیپور اظهار داشت: به دنبال نابسامانی بازار ارز و به تبع آن بروز نوسانات و افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، اخلال گران و دلالان ارزی به ویژه در برخی از مناطق شهر تهران که با پوشش‌های مختلف به صورت غیرقانونی خرید و فروش ارز می‌کردند، شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و منسجم با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برابر مصوبه شورای امنیت کشور و بر اساس تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، خرید و فروش هرگونه ارز در خارج از بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز ممنوع است در همین راستا عملیات مبارزه با اخلالگران بازار ارز در طرح عملیاتی انجام شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در این عملیات یک روزه مبارزه با اخلالگران ارزی، چند مرحله کار اطلاعاتی، مستند سازی و شناسایی دلالان توسط کارآگاهان معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس با همکاری مأموران یگان امداد اجرا شد و در نهایت ۲۳ نفر از عناصر کلیدی و سر شبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز دستگیر و با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به اینکه با دستور قضائی، بازرسی از مخفیگاه متهمان در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت: در بازرسی از این مکان‌ها در مجموع ۸۰ میلیارد ریال ارز شامل ۱۳۸ هزار و ۸۶۲ دلار آمریکا، ۱۱۲ هزار و ۶۷۰ دلار کانادا، ۵۴ هزار و ۴۰۰ یورو، ۲۴ هزار و ۱۰۵ لیر، ۸۳۳ هزار و ۹۶۲ دینار، ۹۰۸ هزار و ۶۸۰ درهم امارات، ۵۰ هزار و ین ژاپن، ۶ هزار و ۲۱۵ پوند اسکاتلند، ۶۵۹ هزار درام ارمنستان، ۱۴ هزار و ۵۰۰ کرون سوئد، ۱۲ هزار ون کره و… به علاوه ۲۰ دستگاه پوز کشف شد.

سرهنگ علیپور تاکید کرد: برخورد با مجرمان و اخلالگران نظام اقتصادی و بازار جز برنامه‌های ویژه این پلیس است.

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: