۰

آمار بالای خشونت‌های طالبان به رغم توافق با آمریکا

یک گروه نظارتی وابسته به دولت آمریکا گزارش کرد، آمار حملات طالبان علیه نیروهای افغان در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، با وجود یک هفته کاهش خشونت در آستانه امضای توافق خروج با دولت آمریکا با این شبه نظامیان، بالا بوده است.
کد خبر: ۲۲۷۷۴۰
۱۲:۴۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، بازرس کل پنتاگون در مقدمه گزارش خود درباره عملیات مقابله با تروریسم آمریکا نوشت: آمریکا و طالبان برای کاهش خشونت‌ها به مدت یک هفته در آستانه امضای توافق خروج موافقت کردند اما خشونت های طالبان طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی در سطح بالایی قرار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، در این گزارش آمده است: طبق گفته مقامات ارشد آمریکایی، طالبان حملات خود را طی هفته‌ای که برای کاهش خشونت‌ها مورد مذاکره قرار گرفته بود، به طرز چشمگیری کاهش داد که به امضای توافق خروج انجامید. با این حال هم در دوران کاهش خشونت‌ها و هم پس از امضای توافق، طالبان به حملات خود علیه نیروهای افغان ادامه داد.

این گزارش به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا اظهار می‌کند، "طی آن هفت روز، طالبان عمدتا حملات خود علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف را متوقف کرد اما حملات گسترده کوچک‌تری را برای آزار نیروهای امنیتی و دفاعی ملی افغان انجام داد."

این بازرس کل به نقل از گزارش‌های رسانه‌ای اظهار کرد، طالبان در دو هفته پایانی ماه مارس بیش از ۳۰۰ بار حمله کرده است.

این گزارش تازه‌ترین مدرک از افزایش خشونت‌ها در افغانستان به رغم توافق آمریکا و طالبان است.

این گزارش در حال منتشر شده که گزارش ماموریت سازمان ملل در افغانستان نیز حاکی از افزایش آمار تلفات غیرنظامی در ماه آوریل در قیاس با سال گذشته میلادی است.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: