۰

افزایش مبتلایان کرونا در افغانستان

وزارت صحت عامه با هشدار نسبت به افزایش سرسام‌آور مبتلایان، اعلام کرد تعداد بیماران کووید ۱۹ به ۷۰۷۲ تن رسیده است.
کد خبر: ۲۲۷۶۰۱
۱۱:۳۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت صحت عامه با هشدار نسبت به افزایش سرسام‌آور مبتلایان، اعلام کرد تعداد بیماران کووید ۱۹ به ۷۰۷۲ تن رسیده است.

وزارت صحت عامه اعلام کرد در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۰۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ولایات مختلف کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس اعلام مقامات وزارت صحت عامه ، این میزان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در یک شبانه‌روز از زمان شیوع کرونا در افغانستان است.

وحید مجروح، معاون عرضه خدمات درمانی وزارت صحت عامه امروز (دوشنبه، ۲۹ ثور) در یک نشست ویدئویی گفت که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به هفت‌هزار و ۷۲ نفر افزایش یافته است.

کابل، هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار بیشترین افراد مبتلا به کرونا را دارند. تنها در کابل در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

مجروح همچنین افزود که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۳ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۸۰۱ نفر رسیده است.

به گفته او، در بیست‌وچهار ساعت گذشته سه فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به ۱۷۳ نفر رسیده است.

در همین حال، معاون وزارت صحت عامه تاکید کرد که آمار ابتلا به کرونا در ولایات مختلف افغانستان در حال افزایش است.

به گفته مجروح، افزایش آمار ابتلا به کرونا با بی‌پروایی مردم در برابر رعایت اصول قرنطینه در اجتماعات و در سطح شهر پیوند عمیق دارد.

وی تأکید کرد در صورتی که مردم به اصول قرنطینه پایبند نمانند، با تمام اهتماماتی که وزارت صحت عامه در دست گرفته است، «متأسفانه دامنه‌ فاجعه هر روز گسترده‌تر خواهد شد».

مجروح افزوده است که تنها راه جلوگیری از ابتلا به کرونا و محدودکردن انتشار این ویروس و همچنان محافظت جامعه در برابر ویروس کرونا، رعایت اصول قرنطینه، حفظ فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک در مکان‌های شلوغ است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: