۰

بیمه زنان خانه‌دار با پرداخت حق بیمه ماهانه ۲۲۰ هزار تومانی

زنان خانه‌دار و دختران مجرد می‌توانند تنها با پرداخت ۲۲۰ هزار تومان در ماه خود را تحت پوشش و حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار دهند و با پرداخت ۱۰ سال نیز بازنشسته شوند.
کد خبر: ۲۲۶۵۹۹
۱۵:۵۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،حسین امیری‌گنجه، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در حاشیه نشست شورای اداری اداره کل غرب تهران بزرگ سخن می‌گفت، افزود: در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن آحاد مردم و جهت حفظ کرامت، امنیت و استقلال مالی؛ بیمه زنان خانه‌دار به اجرا درآمد.

وی افزود: بیمه زنان خانه‌دار فرصتی است برای آن دسته از زنان خانه‌داری که در جایی مشغول به کار نیستند، اما با پرداخت حق بیمه می‌توانند در دوران میانسالی و کهنسالی از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری برخوردار شوند.

امیری‌گنجه افزود: در صورت احراز شرایط، مستمری آنها به فرزندانشان نیز تعلق می‌گیرد. علاوه بر زنان متاهل، زنان مجرد نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار گیرند و تمام زنان و دخترانی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند می‌توانند از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به جمعیت زنان خانه‌دار در ایران گفت: ۶۲% از زنان کشور خانه‌دار هستند و جمعیتی نزدیک به ۲۰ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند و بیش از ۷۵% از آنها فاقد بیمه مستقل بوده و تحت پوشش بیمه درمانی همسر خود می‌باشند.

امیری‌گنجه در خصوص اینکه چه افرادی مشمول بیمه زنان خانه‌دار می‌شوند، گفت: همه زنان خانه‌داری که کمتر از ۵۰ سال سن دارند، می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد به بیمه اقدام کنند. چناچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.

وی تاکید کرد: مثلا فردی در زمان تقاضا دارای ۵۲ سال و ۳ ماه سن باشد، در صورتی می‌تواند از بیمه زنان خانه‌دار استفاده نماید که ۲ سال و ۳ ماه سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی را داشته باشد و اگر سابقه بیمه بیش از ۱۰ سال را داشته باشد، بدون شرایط سنی می‌تواند از بیمه زنان خانه‌دار استفاده کند. دختران مجرد می‌‎توانند از سن ۱۸ سالگی تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار گیرند.

امیری‌گنجه در خصوص شرایط و نحوه خدمات بیمه زنان خانه‌دار گفت: متقاضیان می‌توانند از طرح بیمه زنان خانه‌دار تامین اجتماعی از قبیل بازنشستگی، ازکارافتادگی، خدمات درمانی و فوت (قبل و پس از بازنشستگی) استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: نوع اول این بیمه نرخ ۱۲% است که از خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی (مستمری بازماندگان) بر مبنای حداقل حقوق یعنی با پرداخت ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۵۱۲ ریال در ماه می‌باشد. نوع دوم بیمه یادشده نرخ ۱۴% است که متقاضیان بر اساس این نرخ حق بیمه از خدمات بازنشستگی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) تنها با پرداخت ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۵۹۸ ریال در ماه از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند می‌گردند و نوع سوم ۱۸% می‌باشد که متقاضیان این نوع بیمه از خدمات بازنشستگی، فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) و ازکارافتادگی با پرداخت ۳ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۷۶۹ ریال در ماه بهره‌مند خواهند شد.

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: