۰

نامه رئیس مرکز اسلامی هامبورگ به رئیس جمهور آلمان

حجت‌الاسلام والمسلمین مفتح در نامه به رئیس جمهور آلمان خواستار حفظ شأن و جایگاه مساجد در بازرسی های پلیس این کشور شد.
کد خبر: ۲۲۶۳۳۵
۰۸:۵۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی مفتح امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ در نامه به رئیس جمهور آلمان خواستار حفظ شأن و جایگاه مساجد در بازرسی های پلیس این کشور شد.

در این نامه آمده است: همچنانکه اطلاع دارید چند روز قبل برای انجام بازرسی توسط مأموران دولتی از چند مرکز و مسجد مسلمانان شیعه، متأسفانه به نحوی عمل شده که احترام مسجد و قرآن به عنوان کتاب دینی مسلمانان رعایت نشده، و موجب جریحه دار شدن احساسات جامعه مسلمانان آلمان گشته است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ افزود: ای کاش در بازرسی از این مساجد و مراکز، ‏دقت بیشتری می‏شد تا نسبت به مقدسات اسلامی بی‌‏‏حرمتی نشود، و خصوصاً کاش در زمان مناسب دیگری انجام می‏گرفت، نه زمانی که در ماه رمضان به دلیل بیماری کرونا، و لزوم دوری از اجتماعات و پرهیز از برگزاری جلسات عبادی، مسلمانان از حیث روحی دچار نگرانی و ناراحتی می‏ باشند. این در حالی است که همواره مسلمانان شیعه در احترام به قانون در جامعه پیشتاز بوده و طرفدار عقلانیت و گفتگو با تمامی افراد دیگر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفتح خطاب به اشتاین مایر ادامه داد: بدینوسیله از شما که مسئولیت حفظ اتحاد و یکپارچگی شهروندان این کشور را بر عهده داشته و دارای علائق انسانی والا و معتقد به لزوم حفظ کرامت شهروندان جامعه می‏باشید درخواست می‏کنم به هر نحو که مناسب می‏دانید در جبران این حرمت شکنی به مسجد، قرآن، و ماه رمضان دستور مقتضی صادر فرمائید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفتح با بیان اینکه کشور آلمان مهد همزیستی و گفتگو میان ادیان و مذاهب بوده، و همواره در این کشور بر تقویت این ارتباط و حفظ حرمت معابد و مقدسات تاکید می ‏شود افزود: شاید علت اینکه شصت سال قبل، عالم بزرگ مسلمانان و مرجع تقلید اعلای شیعه حضرت آیه الله العظمی بروجردی، کشور آلمان و شهر هامبورگ را برای تاسیس مسجد و مرکز مسلمانان اروپا در نظر گرفت، همین ویژگی کشور و حکومت آلمان بوده باشد. مرکز اسلامی هامبورگ نیز، به نمایندگی مراجع بزرگ شیعه همواره با بهره گیری از همین اهتمام مسئولان حکومت آلمان است که به دیالوگ و ارتباط فکری با رهبران ادیان مختلف می پردازد، و به ترویج فرهنگ عقلانیت، صلح، اخلاق، و معنویت در میان مسلمانان اقدام می‏ کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: