۰

مصاحبه جمال خاشقچی با عبدالله الحامد

عبدالله الحامد زندانی سیاسی و یکی از فعالان حقوق بشر در عربستان هفته گذشته به خاطر کمبود امکانات بهداشتی در زندان های آل سعود از دنیا رفت.
کد خبر: ۲۲۵۲۷۲
۱۵:۳۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، فعالان شبکه های اجتماعی چند روز پیش مصاحبه تلویزیونی جمال خاشقچی خبرنگار عربستان به قتل رسیده توسط رژیم آل سعود با عبدالله الحامد فعال سیاسی فوت شده در زندان های این کشور را منتشر کردند.

عبدالله الحامد زندانی سیاسی و یکی از فعالان حقوق بشر در عربستان هفته گذشته به خاطر کمبود امکانات بهداشتی در زندان های آل سعود از دنیا رفت. این فعال حقوق بشر به جرم حمایت از حقوق شیعیان این کشور توسط رژیم آل سعود بازداشت شده بود.

طبق معمول دولت ریاض کمبود امکانات بهداشتی درمانی در زندان های این کشور را انکار کرده است. خاشقچی در این مصاحبه به جنبش بیداری اسلامی کشورهای عربی اشاره می کند و از الحامد درباره تاثیر این جنبش در عربستان سعودی سوال می کند.

در ویدیوی منتشر شده توسط کابران شبکه های اجتماعی، الحامد در پاسخ به سوال خاشقچی می گوید تقریباً تمام فعالان سیاسی در زندان های آل سعود هستند و هیچ فردی در این کشور حق اعتراض به وضعیت موجود را ندارد.

جمال خاشقچی خبرنگار عربستانی خودش یکی از معترضان به سیاست های آل سعود آخرین بار در کنسولگری عربستان در ترکیه مشاهده شد و پس از آن کسی از او خبر ندارد. عربستان تا مدتها قتل این خبرنگار را انکار می کرد ولی تحت فشار افکار عمومی و پیگیری دولت ترکیه اعتراف به قتل خاشقچی کرد.

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: