۰

هشدار جدی به خانواده‌ها درباره نمک حمام

نمک حمام جزء مواد اعتیاد آور محسوب می‌شود که در این گزارش به اثرات سوء آن اشاره شده است.
کد خبر: ۲۲۵۱۸۶
۰۹:۵۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، ماده نمک حمام، شاید اسمش برای ما جدید باشد، اما برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ میلادی این ماده ساخته شد و کسی از آن مطلع نبود، اما در سال ۲۰۰۹ میلادی شیمیدانان زیرزمینی از ساختار این ماده مطلع شدند و دوباره آن را ساختند.

این ماده اعتیادآور است از بوته‌ای به اسم خات (khat) گرفته می‌شود، این گیاه بیشتر در شرق قاره آفریقا و شبه جزیزه عربستان یافت می‌شود.

یک‌بار مصرف این ماده باعث می‌شود فرد تا چند روز آرام و قرار نداشته باشد و حرکات روان پریشی از او سر زند، چراکه ترکیب شیمیایی نمک حمام بسیار قوی و اعتیادآور است، به گونه‌ای که تعداد قابل توجهی از جرایم مانند قتل، تجاوز و دیگر رفتار‌های مجرمانه از مصرف کنندگان این ماده گزارش شده است.

این ماده در ایران با نام‌هایی مانند خوشی، رعد و برق سفید، طوفان شارلی و موج عاج شناخته می‌شود و کریستالی شکل به رنگ سفید یا قهوه‌ای است و به روش‌های خوردن، از طریق استنشاق (بینی بالا کشیدن)، تزریق و یا دود کردن مصرف می‌شود.
عوارض ماده اعتیاد آور نمک حمام

از عوارضی که این ماده دارد بالا رفتن فشار خون و تپش قلب زیاد است و مرگ در اثر ایست قلبی و از کار افتادن اندامی از بدن و حتی خودکشی از خطرات مصرف این مواد است.

این ماده به قدری خطرناک است که کارشناسان اعتیاد تأکید دارند از این ماده به هیچ عنوان مصرف نشود و گول سودجویان را نخورند، سودجویان با عناوین مختلفی مانند نشاط‌آور و … سعی در فریب مردم‌ دارند، موادی مانند نمک حمام بسیار اعتیادآور است و عوارض آن حتی از آمفتامین نیز بدتر است.

مصرف طولانی مدت گیاه خات با کاهش اشتها، اختلال خواب، اختلال تفکر، پرفشاری خون، تندی ضربان قلب و سکته قلبی همراه است. همچنین فرد مصرف کننده برای انتخاب دوستان خود کنترلی ندارد و بدون تعقل و تفکر با همه سریع دوست و صمیمی می‌شود و تا رفتار‌های کنترل نشده جنسی پیش می‌رود.

بروز اختلال روانی سایکوز، توهم و سرطان حفره دهان در افراد مصرف‌کننده مستعد، شایع بوده و فرد در صورت قطع مصرف دچار افسردگی و اضطراب خواهد شد. امروزه به جز در تعداد معدودی از کشور‌ها فروش و مصرف گیاه خات غیر قانونی و جرم است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: