۰
سازمان ملل:

سیل عدن به ۲۰۰۰ آواره یمنی خسارت وارد کرد

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شهر عدن واقع در جنوب یمن که از پنج سال پیش شاهد حملات و تجاوزات ائتلاف سعودی است، خسارت‌هایی را به ۲۰۰۰ آواره وارد کرد.
کد خبر: ۲۲۴۶۹۸
۱۳:۰۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه در یمن اعلام کرد که سیل به بیش از ۲۰۰۰ آواره در شهر عدن در جنوب این کشور خسارت وارد کرده است.

یمن از مارس ۲۰۱۵ با بحران شدید ناشی از حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه این کشور مواجه است و حملات این ائتلاف خسارت‌هایی را به زیرساخت‌های این کشور وارد آورده و باعث آسیب‌پذیری بیشتر آن شده است.

در حساب توئیتری دفتر سازمان ملل در امور انساندوستانه یمن نوشت که «مسئولان، بروز فاجعه در عدن را اعلام کرده‌اند و وقوع سیل باعث قربانی شدن تعدادی از شهروندان و خرابی‌های گسترده در زیرساخت‌ها و دارایی‌ها مردم شده است».

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، دفتر سازمان ملل در یمن همچنین اعلام کرد که جاری شدن سیل همچنین به بیش از ۲۰۰۰ آواره خسارت وارد کرده است.

رسانه‌های یمنی گزارش کردند که روز سه‌شنبه در نتیجه جاری شدن سیل در عدن چهار نفر از جمله سه کودک جان باختند و علاوه بر آن تعدادی از خانه‌ها و خودروها تخریب شد.

شهرهای جنوبی یمن که تحت کنترل ائتلاف سعودی (عربستان و امارات) یا شبه‌نظامیان متحد آن قرار دارد، در خدمات دولتی و امنیت دچار آشفتگی است.

از اواسط مارس گذشته تعدادی از مناطق یمن شاهد بارش شدید باران و جاری شدن سیل است که پیش‌بینی می‌شود این وضعیت طی هفته‌های آینده نیز ادامه یابد و بنابر گزارش‌های سازمان‌ملل این وضعیت از اوایل آوریل باعث آواره شدن ۴۶۰۰ خانواده شده است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: