۲

دو عامل دیگر جنایت اسپایکر بازداشت شدند

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عراق دو عامل دیگر جنایت اسپایکر را که در سال 2014 منجر به قتل‌عام بیش از دو هزار دانشجوی نظامی عراقی شد، به دام انداختند.
کد خبر: ۲۲۳۳۹۳
۱۲:۰۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،اداره استخبارات (اطلاعات) نظامی عراق، طی بیانیه‌ای از دستگیری دو عامل تروریست دیگر در استان «کرکوک» که از عاملان جنایت «اسپایکر» بودند، خبر داد.

بر اساس این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، بخش اطلاعات نظامی در هنگ چهارم تیپ ۵۲ پیاده نظام با همکاری نیروهایی از تیپ ۶۱ پیاده نظام ، موفق شدند دو تروریست مذکور را در منطقه «القادسیه الثانیه»در استان کرکوک به دام اندازند.

این دو تروریست در جنایت اسپایکر دست داشتند و موفق شده بودند از زندان «تسفیرات» واقع در استان «صلاح‌الدین» فرار کنند و در حالی برنامه‌ریزی برای انجام عملیات تروریستی در کرکوک بودند.

بر اساس این گزارش، این دو نفر از افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق بودند و حکم بازداشت آنها بر اساس ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم صادر شده بود.

یک روز پیش از این دستگیری، نیروهای امنیتی و نظامی عراق، تیپ ۶۱ نیروهای ویژه امنیت کرکوک یکی از سرکرده‌های داعش و از عاملان جنایت اسپایکربا نام اختصاری (م.س.ع) را دستگیر کرد.

در ژوئن سال ۲۰۱۴ هنگامی که گروهک تروریستی داعش، شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین را به اشغال خود درآورد، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را در این شهر با تیراندازی مستقیم اعدام و در گور جمعی دفن کردند.

دادگاه کیفری مرکزی عراق در سال ۲۰۱۷، حکم اعدام ۲۷ نفر از افرادی داد که در این جنایت دست داشتندد را صادر کرد و ۲۵ متهم را به دلیل عدم اثبات اتهامشان، آزاد کرد.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
خاک بر سر این نیروها بشه. وقتی که همگان میدونن این بیشرفها چه جنایات وحشتناکی انجام داده اند و مثل روز روشنه که سیستم قضایی عراق بدست قضات بعثی و فاسد هست پس چرا دوباره این جنایتکاران رو تحویل این سیستم فاسد میکنند. بلکه باید انها را همانجا که دستگیر میکنند به درک بفرستند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
واقعا جنایت هولناک و فاجعه تکان دهنده ای بود . متاسفانه رسانه ها کمتر به آن پرداختند. تن انسان از این همه قصاوت قلب و بی رحمی عاملان جنایت می لرزد. خداوند به خانواده بازماندگان این فاجعه صبر عنایت نماید.