۰

تغییر روش دفن مسلمانان انگلیس به دلیل کرونا

یک شبکه انگلیسی در گزارشی اعلام کرد: مسلمانان این کشور مجبور شدند تا روش تدفین اجساد شان را به دلیل بیماری کرونا تغییر دهند.
کد خبر: ۲۲۳۳۷۸
۱۱:۲۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه انگلیسی «اسکای نیوز» با انتشار گزارشی اعلام کرد: مسلمانان انگلیس به دلیل افزایش تعداد جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا مجبور شدند روش تدفین اجساد شان را تغییر دهند.

در این گزارش آمده است: تعداد زیاد جان باختگان مبتلا به بیماری کرونا نشان می دهد که پیروان ادیان مختلف که به سرعت جان باختگان خود را دفن می کنند، باید تدابیر متفاوتی را برای شرایط کنونی اتخاذ کنند.

براساس این گزارش، قبرهای ویژه برای دفن مسلمانان در جنوب لندن از دفن پنج جسد در هفته به 30 جسد در هفته رسیده است؛ این مسئله نشانه افزایش تعداد جان باختگان است. به همین دلیل مسلمانان برای نخستین بار تصمیم گرفتند تا 10 جسد را با یکدیگر در یک قبر دفن کنند.

«ریچارد گومرسال» رئیس اجرایی قبرستان «گرین آکرز» در این باره می گوید: روند دفن دسته جمعی به درخواست مسلمانان انجام می شود، به طوری که به ما گفته اند که مسلمانان نیاز دارند به سرعت اجسادشان را دفن کنند.

وی می گوید: در شرایط کنونی آنها باید یک تا دو هفته صبر کنند و این زمان طولانی است.

گرموسال تاکید می کند: قبل از انتشار ویروس کرونا، نزدیک به پنج دفن در هفته انجام می شد، اما با ورود «سیستم قبرهای ردیفی»، در هفته 30 جسد دفن می شود. ما می توانیم این تعداد را به 50 جسد در هفته افزایش دهیم . به همین دلیل انتظار داریم که این روند در هفته های آینده ادامه یابد.

در این گزارش آمده است که بعد از ظهر جمعه، نزدیک به 10 نفر دفن شدند که بین هر جسد مانع چوبی گذاشته شد تا یک اتاقکی داخل قبر برای هرجسد ایجاد شود. سپس هر جسد با پنبه پوشیده شد و سپس آنها را در کفن قرار دادند. «سلیمان غانی» امام جماعت مسجد لندن برای همه این اجساد نماز میت خواند.

در همین حال، «سلیمان غانی» دراین باره می گوید: این اقدام گور دسته جمعی نیست. بلکه این اقدام تنها برای گنجاندن تعداد بیشتر اجساد در قبر انجام می گیرد، به طوری که یک قبر بزرگ حفر می شود به جای اینکه 10 قبر جداگانه برای جسدی حفر شود. زیرا حفر هر قبر برای یک جسد زمان بیشتری به طول می انجامد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: