۰

حضور سمن‌ها در مناطق محروم برای آگاهی‌بخشی درباره کرونا

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان از حضور سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) در برخی مناطق محروم به منظور آگاهی بخشی درباره ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۲۰۳
۱۰:۰۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،سجاد سالک در خصوص اقدامات سازمان‌های مردم نهاد به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: با شیوع این بیماری سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) با توجه به رسالت اصلی در خصوص کاهش درد و رنج و خدمتگزاری به جامعه به کمپین «کرونا را شکست می دهیم» پیوستند.

وی افزود: سمن‌ها در این کمپین به صورت مشخص در سه حوزه اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تامین اقلام بهداشتی - درمانی گروه‌های خاص و همکاری با کمیته‌های مردمی ستاد مبارزه با کرونا فعالیت می کنند.

سالک تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، سمن‌ها در هر یک از استان‌ها اقدام به انتشار عکس، تصویر و مقاله‌های علمی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا و کنترل این آسیب کردند.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین اقلام بهداشتی - درمانی گروه‌های خاص نیز اعضا هر یک از سمن‌ها به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ویروس اقدام به ارسال مواد ضدعفونی کننده، الکل و ماسک به گروه های هدف (مثلا کودکان کار) و همچنین آگاهی بخشی درباره این آسیب کردند.

به گفته مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، این اقشار گاه از رسانه های ارتباطی محروم و بر این اساس در جریان اخبار و اطلاعات مورد نیاز قرار نمی گیرند. بنابراین نیازمند آگاهی بخشی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا و کنترل ویروس کرونا هستند.

سالک خاطرنشان کرد: همچنین دستیابی به برخی اقلام بهداشتی و درمانی در حواشی شهرها و برخی نقاط محروم دشوار و بر این اساس توزیع این اقلام در این مناطق ضروری است.

وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد همچنین با همکاری با کمیته‌های مردمی ستاد ملی مبارزه با کرونا از بروز اقدامات شتاب‌زده و بروز وقایع ناگوار جلوگیری می کنند.

سالک یادآور شد: به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس هر یک برنامه های محلی و استانی نیز در سراسر کشور تعطیل و برخی از کارگاه های آموزشی همچون کارگاه ملی استان قزوین که با هدف توانمندسازی سمن ها تدوین شده بود؛ به تعویق افتاد.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان افزود: آخرین مرحله از انتخابات مجامع استانی سمن‌ها نیز در کرمانشاه و همچنین نشست توانمندسازی خانه جوان لغو شد.

سالک با بیان این که آموزش مجازی هم در دستور کار معاونت جوانان قرار گرفته، گفت: ضبط تعالیم استادان و مدرسان با هدف لغو کارگاه های آموزشی حضوری مورد تاکید معاونت جوانان است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا و تعداد جان باختگان مبتلا به این ویروس نیز به چهار هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

همچنین در جهان تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا و ۱۰۸ هزار و ۳۳۸ نفر هم بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: