۰

الزرفی با کناره‌گیری از تشکیل دولت عراق موافقت کرد

یک منبع اعلام کرد، در نشستی که در منزل هادی عامری، رئیس ائتلاف الفتح برگزار شد، عدنان الزرفی، با کنار کشیدن از تشکیل دولت به نفع مصطفی الکاظمی موافقت کرد.
کد خبر: ۲۲۲۹۳۸
۰۹:۳۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک منبع در ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری اعلام کرد که عدنان الزرفی با کنار کشیدن از ماموریت تشکیل دولت به نفع مصطفی الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات عراق موافقت کرده است.

این منبع گفت: گروه‌های شیعی نشستی در منزل هادی العامری با حضور روساء و نمایندگان احزاب سیاسی و عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف عراق داشتند.

وی ادامه داد: این نشست به توافق بر سر انصراف الزرفی از تشکیل دولت و سپردن این ماموریت به مصطفی الکاظمی به جای وی در صبح پنجشنبه منتهی شد.

این منبع عنوان داشت: مکلف کردن الکاظمی برای تشکیل دولت در کاخ السلام در مقر ریاست جمهوری و با حضور نمایندگان گروه‌های سیاسی انجام خواهد شد.

این تحولات پس از آن صورت گرفت که گروه‌های شیعه و اهل تسنن و نیز ریاست اقلیم کردستان با نامزد کردن مصطفی الکاظمی برای تشکیل دولت عراق موافقت کردند و بدین ترتیب، شانس الزرفی برای تشکیل دولت بسیار پایین آمد.

در همین حال، یک منبع در ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق اعلام کرد که عدنان الزرفی، نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق در ازای کنار کشیدنش از تشکیل دولت، یک پست وزارتی به دست خواهد آورد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: