۰
دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا:

مردم تخلفات را گزارش کنند

جمشیدی گفت: کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند نباید سرکار حضور پیدا کنند، مردم در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند گزارش کنند.
کد خبر: ۲۲۲۵۱۵
۰۹:۲۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، تصمیمات جدید دولت برای مدیریت کرونا شب ۱۷ فروردین ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا بررسی شد.

حمیدرضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند با در نظر گرفتن کاهش آسیب‌های اقتصادی و همچنین حفظ امنیت جانی و سلامت مردم آماده شده است، گفت: از اوایل شیوع بیماری در کشور، هزاران پروتکل و دستورالعمل از سوی کارشناسان وزارت بهداشت برای اصناف آماده شده است.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور و مشارکت کارشناسان وزارت بهداشت و صنوف متعددی آماده شده است، ادامه داد: دستورالعمل‌ها بسیار ساده در نظر گرفته شده است، خوشبختانه الان به طور نسبی مواد شوینده و ماسک در کشور موجوداست.

او با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین نگرانی‌های ما در شیوع ویروس کروناست بیان کرد: پروتکل‌ها در کنار کارشناسان محیط تدوین شده است، در این مدت کوتاه تولید تعطیل نشده بود.

جمشیدی ادامه داد: اصناف کم خطر و پرخطر دسته‌بندی شده است، کسانی که پر خطر هستند همچنان باید تعطیل باشند ما برای تمامی اصناف دستورالعمل‌های ساده و روان را تدوین کرده‌ایم لذا باید فاصله یک متری رعایت شود و شستشوی دستان فراموش نشود.

او با اشاره به اینکه کارفرمایان باید تسهیلاتی را فراهم کنند، گفت: پروتکل‌ها مثلا رفتن به رستوران‌ مشخص شده که چگونه باید باشد لذا دستورالعمل‌های ما پیچیده نیست و با مشارکت صنوف نوشته شده و امکان اجرا وجود دارد. خیالمان راحت نیست که همه چیز به وضعیت نرمال بر می‌گردد لذا بحث فاصله گذاری هوشمند شاخص‌هایی دارد که باید اتفاق بیفتد اگر این شاخص‌ها رعایت نشود واقعا می‌تواند مشکل ساز باشد.

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، گفت: اولویت اول ما حمل و نقل و عمومی است لذا مدارس و دانشگاه‌ها فعلاً تعطیل است. ۱۷ الی ۱۸ میلیون نفر با فضای آموزشی سروکار دارند به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از نیاز به حمل و نقل عمومی با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها کاهش یافته است.

جمشیدی با اشاره به اینکه به دلیل مسائل و مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود دارد به شدت نگران هستیم بیان کرد: ما شاخص‌های سلامت را اعلام کرده‌ایم.
مدارس ۱۲ درصد منبع آلودگی هستند

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ۱۰۷ هزار واحد آموزشی داریم که ۱۴ و نیم میلیون نفر را شامل می‌شود، گفت: چهارده و نیم میلیون نفر جمعیت در معرض خطر آلودگی قرار داشتند که با تعطیلی آن‌ها توانستیم اقدام به پیشگیری کنیم، طبق ارزیابی‌های به عمل آمده مدارس ۱۲ درصد و دانشگاه‌ها ۶ درصد منبع آلودگی هستند.

جمشیدی با اشاره به اینکه فشار بر اقشار آسیب پذیر بالا است، ادامه داد: اولویت اول ما بحث سلامت است، مدارس از اماکنی هستند که فضای سربسته و شلوغی دارند، این مراکز از لحاظ تهویه با مشکل روبرو هستند به طوری که می‌تواند کانون آلودگی باشند؛ بنابراین نباید تصمیم عجولانه گرفت و تصمیمات باید گام به گام و مرحله و به مرحله باشد.

او با اشاره به اینکه در فاصله ۱۰ تا ۱۴ روز مشخص می‌شود که چه اتفاقی می‌افتد، گفت: در هر صنفی خریدار، فروشنده و فضای محیط مشخص است، لذا پروتکل‌ها هم مشخص شده است که باید مطابق آن عمل شود، نسخه ما برای تمامی مناطق سفید و زرد و قرمز به صورت یکسان نیست بلکه به صورت متفاوت است و ما هم متناسب با شرایط مناطق بررسی‌های مان را انجام داده ایم.

جمشیدی افزود: کسانی که بیماری‌های سرطان، شیمی درمانی، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی دارند نباید سرکار حضور پیدا کنند، ناظر اصلی مردم هستند لذا مردم در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند به ما گزارش ارائه کنند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: