۰

مردم در خرید ژل و اسپری های ضدعفونی دقت کنند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از شرایط موجود و تولید ژل و اسپری های ضدعفونی غیرمجاز، گفت: از مردم خواستاریم در خرید اقلام ضدعفونی دقت لازم و کافی را داشته باشند.
کد خبر: ۲۲۲۲۶۹
۱۶:۲۵ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از شرایط موجود و تولید ژل و اسپری های ضدعفونی غیرمجاز، گفت: از مردم خواستاریم در خرید اقلام ضدعفونی دقت لازم و کافی را داشته باشند.

دکتر غلامعلی جاودان عصر شنبه اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون برخی اقلام ضدعفونی غیرمجاز در بازار هرمزگان وجود دارد که البته با تلاش کارشناسان و بازرسان در حال جمع آوری و برخورد با متخلفان هستیم.

وی با اشاره به جمع آوری بیش از ۴۰۰ نوع ژل و اسپری ضدعفونی غیرمجاز از بازار استان، خاطرنشان کرد: بیشتر این اقلام به دلیل داشتن متانول در ترکیباتشان بسیار خطرناک هستند و مردم باید از مصرف آنها به صورت جدی پرهیز کنند.

دکتر جاودان از شهروندان خواست ضمن خودداری جدی از خرید و استفاده از این ژل ها و اسپری ها، در صورت مشاهده، محل فروش آنها را به معاونت غذا و دارو گزارش کنند.

وی تاکید کرد: اکنون انواع محلول های ضد عفونی کننده و ژل پایه الکلی در مراکز مجاز وجود دارد و می توان از هر یک از این مواد استفاده کرد و به طور معمول موادی که پایه الکلی و اتانول دارند باید ۳۰ ثانیه بر روی سطح باشند تا ویروس کرونا را از بین ببرند.

برخی مارک های غیرمجاز اقلام ضدعفونی به شرح ذیل از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام شده است: ژل ساپو، ژل آذین تجارت،ژل آی کارلی،اسپری الکلی پریا،محلول ضدعفونی گلفام،محلول ضدعفونی آذر، محلول ضدعفونی دراکانا،محلول ضدعفونی نوین آریا، محلول الکلی تریستاسپ،مایع ضدباکتری وضد ویروس دارما.

شمار مبتلایان به کرونا در استان هرمزگان تا پانزدهم فروردین ماه به ۲۲۱ نفر رسید که از این شمار ۱۷ نفر بستری و ۱۶ نفر فوت شدند.

بیشترین آمار ابتلا به کرونا در استان هرمزگان مربوط به شهرستان بندرعباس با ۱۱۲ نفر مبتلا گزارش شده است.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: