۰

سناتورهای آمریکا عربستان را تهدید کردند

تد کروز سناتور آمریکایی بامداد روز سه شنبه گفت که وی به همراه شماری از سناتورهای دیگر به سفیر عربستان در مورد بازی با قیمت نفت هشدار داده‌اند.
کد خبر: ۲۲۱۷۸۰
۱۱:۴۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کروز سناتور حزب جمهوریخواه ایالت تگزاس به شبکه سی ان بی‌سی گفت: وی و هشت سناتور حزب جمهوریخواه به تازگی در یک کنفرانس با سفیر عربستان از وی خواسته‌اند تا هرچه زودتر جنگ قیمت نفت با روسیه را پایان دهد زیرا این اقدامات امنیت شغلی تولید کنندگان آمریکایی را تهدید می‌کند.

کروز افزود: من در تماس تلفنی با شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود سفیر عربستان در واشنگتن به همان‌اندازه که با یک رهبر خارجی تماس می‌گیرم صریحا نظرات خود را بیان کردم.

سناتور ایالت تگزاس در ادامه تاکید کرد که در این تماس سناتورها هشدار دادند که اگر "جنگ اقتصادی" میان مسکو و ریاض ادامه یابد، علیه عربستان سعودی اقدامی انجام می‌دهند اگرچه وی به اقدامات تلافی جویانه خاصی اشاره نکرد.

کروز در ادامه تهدیدات علیه عربستان گفت: یک سری افدامات وجود دارد که می‌توانیم برای تشدید فشار سیاست خارجی از آنان استفاده کنیم و اگر همچنان به جنگ اقتصادی علیه ایالات متحده ادامه می‌دهید و به دنبال کاهش قیمت نفت در شرایط بحرانی شیوع کرونا هستید ما تعدادی از آن‌ها را رونمایی خواهیم کرد.

سفارت عربستان در واشنگتن تا کنون در مورد انتشار این سخنان هیچ واکنشی نشان نداده است.

کروز تاکید کرد که اگر عربستان مسیر خود را تغییر ندهد روابط آن‌ها با ایالات متحده بسیار اساسی تغییر خواهد کرد.

قیمت نفت خام پس از عدم توافق اوپک با روسیه و کاهش قیمت‌ها توسط عربستان، بزرگ‌ترین سقوط قیمت را در نزدیک به ۳۰ سال گذشته تجربه کرد.

بهای هر بشکه نفت خام نوع برنت روز دوشنبه ۱۱ فروردین با کاهش هفت درصدی به ۲۳ دلار و سه سنت رسید.

شاخص نفت غرب تگزاس ایالات متحده (وست تگزاس اینترمیدیت) با کاهش ۵. ۳ درصدی به قیمت هر بشکه ۲۰ دلار مبادله می‌شود درحالیکه قیمت نفت برنت با افت ۶. ۵ درصدی به ۲۳ دلار رسید.

بنا بر ارزیابی متخصصان، حتی در صورت پایان یافتن جنگ قیمت بین عربستان و روسیه باز هم بهای نفت بر اثر شوک ناشی از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی افزایش نخواهد یافت و جهان شاهد کاهش ۲۰ درصدی تقاضا برای نفت خام خواهد بود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: