۰

تمدید تعطیلی مساجد و تعلیق نمازهای جماعت در مصر

دولت مصر تعطیلی مساجد و عدم برگزاری نمازهای جمعه و جماعت را به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تا اطلاع ثانوی تمدید کرد.
کد خبر: ۲۲۱۷۴۲
۱۶:۳۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،صفحه رسمی دولت مصر در فیسبوک، با انتشار بیانیه وزیر اوقاف این کشور، اعلام کرد که نمازهای جمعه و جماعت تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهد آمد.

«محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر در این بیانیه تأکید کرده است: بر اساس تصمیم دولت مبنی بر تعلیق اقامه نمازهای جمعه و جماعت و بسته شدن موقت همه مساجد و نمازخانه‌ها به منظور حفظ جان مردم، این تصمیم تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

جمعه افزود: از آنجا که کارشناسان بهداشت و درمان اتفاق نظر دارند که تجمعات خطرناک‌ترین راه برای انتشار ویروس کرونا است و شمار جان‌باختگان این بیماری نیز رو به افزایش است، لذا دفع این خطر بر اساس شرع اسلام لازم است و مخالفت با آن معصیت شمرده می‌شود.

وزیر اوقاف مصر در ادامه اظهار کرد: از آنجایی که دفع خطر مرگ بهتر از دفع مشقت و سختی است، تصمیم گرفتیم که نمازهای جمعه و جماعت را تعلیق کرده و مساجد را تا زمان برطرف شدن ویروس و هماهنگی با وزارت بهداشت، به‌طور کامل تعطیل کنیم.

مختار جمعه تأکید کرد که مخالفت با این تصمیم در شرایط کنونی گناه و معصیت است و مجازات در پی خواهد داشت.

بر اساس آخرین آمارها، تا روز یکشنبه، ۱۰ فروردین، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در مصر به ۶۰۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۱۳۲ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته‌اند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: