۰

اصلی‌ترین دلایل تاخیر در ازدواج و کاهش نرخ فرزندآوری

مهم‌ترین علل موثر بر تاخیر ازدواج به موقع و فرزند آوری، تحصیلات و اشتغال عنوان شده است.
کد خبر: ۲۲۱۰۲۶
۱۰:۲۳ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، با توجه به اینکه رشد جمعیت در حال کاهش چشمگیری است، آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از زوج‌ها نابارور هستند و سالانه حدود یکصد هزار نفر در سن فرزندآوری دچار مرگ زود رس می‌شوند که حدودا ۱۹ هزار نفر سوانح رانندگی، ۲۱ هزار نفر آلدگی هوا، ۳۵ هزا ر نفر دخانیات، سکته مغزی و قلبی و ۲ هزار سوانح کاری است و سالانه حدود ۵۵۰ هزار نفر نیز مجروح یا مصدوم می‌شوند.

همچنین بر اساس نتایج نظرسنجی پیمایشی در سال ۹۷؛ ۳ درصد از زوج‌ها به دلایل مشکلات مالی، عدم روحی و جسمی و عدم تمکن مالی ابراز عدم تمایل به فرزندآوری کردند.

اکثر زوج‌ها به دلایل تمایلات فطری و بعضا منطق لذت جویی، علاقه‌مند به تجربه حس مادری و پدری هستند و با داشتن یک فرزند به دنبال تجربه و پاسخ به این حس درونی هستند و همچنین برخی از زوج‌ها به دلیل داشتن توامان فرزند دختر و پسر تمایل به داشتن دو فرزند هستند.
مهم‌ترین علل موثر بر تاخیر در ازدواج به هنگام و فرزند آوری، تحصیلات و اشتغال عنوان شده است.

از نظر روانشناسان و جامعه شناسان تک فرزندی آسیب‌های فراوانی به همراه خواهد داشت و باتوجه به بحران کمبود جمعیت برای رسیدن به رشد جمعیت بیشتر از سطح جانشینی باید خانواده‌ها حداقل چهار فرزند داشته باشند نه یک فرزند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: