۰

تغییر مواضع فراکسیون‌هایی که با نخست وزیری الزرفی مخالف هستند

یک سیاستمدار عراقی از تغییر مواضع رؤسای فراکسیون‌هایِ مخالف با مامور شدن عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق خبر داد.
کد خبر: ۲۲۰۹۵۴
۱۵:۴۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، یک سیاستمدار عراقی از تغییر مواضع رؤسای فراکسیون‌هایِ مخالف با مامور شدن عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق خبر داد.

 بهاء الأعرجی، سیاستمدار عراقی در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت که اکثر نمایندگان وابسته به فراکسیون‌های سیاسی که به مامور شدن الزرفی برای تشکیل کابینه جدید عراق اعتراض داشتند، موضعشان را در قبال مامور شدن الزرفی تغییر خواهند داد.

الأعرجی در ادامه تصریح کرد که این مسأله طی دیدارهایی که هنوز علنی نشده است و در دو روز اخیر انجام شد، واضح و روشن است.

پیشتر، نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه جدید عراق از تصمیم خود مبنی بر انجام گفتگوها و توافقات با فراکسیون‌های مخالف با وی که اکثر آنها فراکسیون‌های شیعی در پارلمان هستند، خبر داد.

در همین راستا، ندی شاکر، یکی از نمایندگان ائتلاف النصر نیز از انجام گفتگوهای مثبت میان عدنان الزرفی و رهبران فراکسیون‌های سیاسی شیعی خبر داد.

همزمان، یک منبع نزدیک به عدنان الزرفی در گفت‌وگو با شفق نیوز تصریح کرد: نخست وزیر مامور به تشکیل دولت از طریق تماس و ارتباط‌گیری با نمایندگان پارلمان به دور از احزاب و روسای فراکسیون‌ها، موفق شده است نظر مساعد ۱۰۰ نماینده را به خود جلب کند.

این منبع افزود: این تحرکات الزرفی نشانگر آن است که وی به این جمع‌بندی رسیده است که نمی‌تواند حمایت ائتلاف‌ها و گروه‌های سیاسی شیعی مخالف خود را به دست آورد از این رو به خاطر آنکه خود نماینده پارلمان است و با نمایندگان روابط نزدیکی دارد، تحرکات خود را با محوریت اعضای پارلمان آغاز کرده است.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: