۷
سوال یک منبری از مولوی عبدالحمید:

جریان پنجره موجود در گنبد خضراء چیست؟

حجت‌الاسلام محمد دغانلو سخنران مذهبی در واکنش به سخنان مولوی عبدالحمید اظهار داشت: برای روشن شدن جریان از ایشان سوال می‌کنم: جریان پنجره موجود در گنبد خضراء پیامبر(ص) چیست؟
کد خبر: ۲۲۰۸۹۲
۱۲:۳۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام محمد دغانلو سخنران مذهبی در واکنش به سخنان مولوی عبدالحمید مبنی بر رد عقاید شیعه و بی‌مبنا بودن توسل و شفا اظهار داشت: برای روشن شدن جریان، از ایشان سوال می‌کنم، جریان پنجره موجود در گنبد خضراء پیامبر (ص) چیست؟

وی ادامه داد: در کتاب سنن دارمی و کتاب وفاء الوفاء للسمهودی این جریان تاریخی نقل شده است که در مدینه خشکسال شد و مردم در بیت پیامبر (ص) نشستند و از همسر ایشان جناب عایشه راهکار خواستند. ایشان دستور داد: در حجره‌ای که قبر پیامبر (ص) است بروید و سقف را باز کنید؛ به طوری که بین قبر پیامبر (ص) و آسمان حائلی نباشد. روای می‌گوید اهل مدینه این کار را کردند و به واسطه توسل به قبر پیامبر (ص) به قدری در مدینه باران بارید که تمام زراعت‌ها سیراب شد و شترها فربه شدند.

دغانلو تصریح کرد: در کتب روایی اهل سنت، به کرات توسل به قبر پیامبر (ص)، توسل به پیراهن ایشان، توسل به موی حضرت، توسل به عبای ایشان و ... مطرح شده است که نشان می‌دهد، توسل از ارکان اصلی دین اسلام است.

منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
نظرات بینندگان
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
يا أَيُّهَا اللَّذينَ آمَنو لا تَتَوَلَّوْ قَوْمًا غَضِبَ اللّٰهُ عَلَيْهِمْ قَدْ يَئِسو مِنَ الْآخِرَةِ كَما يَئِسَ الْكُفّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبورِ (ممتحنة 13)
اى كسانى كه ايمان آورديد گروهى را كه خدا بر آنان خشم رانده به دوستى مگيريد آنها واقعاً از آخرت قطع اميد كرده‌‏اند همان گونه كه كافران از اهل گور قطع اميد نموده‌اند
... وَ لا تَيْئَسو مِن رَّوْحِ اللَّهِ إنَّهُ لا يَيْئَسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إلَّا الْقَوْمُ الْكافِرونَ (یوسف 87)
... و از رحمت‏ خدا نوميد مباشيد زيرا جز گروه كافران كسى از رحمت‏ خدا نوميد نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
این عبدالحمید که ارزش پاسخ و وقت تلف کردن ندارد. اگر باطنش و باطن طرفدارانش بینا بود قطعا اینگونه صحبت نمی داشت. جغد فقط خودش را از آفتاب محروم میکند ولی نمی تواند جلوی نور افشانی خورشید را بگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
وَإِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ .
تو که مطمئن هستی باطنت بیناست معنی آیه بالا را جستجو کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
خوب شما ارزش دارین اگه سخنرانی حضرت شیخ الاسلام رو شنیده باشی ایشون توسل را رد نکرده بلکه استغاثه رو رد کرد شما و اخونداتون برین فرق این دو را یاد بگیرین بعد حرف بزنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
نظرات مخالف را درج نمی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
اصلاً نظرات مخالف را چاپ نمی کنید.با دلیل وبرهان پاسخ سوال شما را دادم ولی چاپ نکردید بعد آن بنده خدا را به مناظره دعوت می کنید!
Mkh
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
من هرروز با مولاهای اهل سنت مناظره میکنم چرا وقتی کم میارن یافرار یا مسخره میکنن انکار ایات توسط اهل سنت واقعا مسخرا هست