۱

نامه دبیر مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی به رئیس جمهور

کد خبر: ۲۲۰۸۱۸
۱۰:۰۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، غلامرضا شافعی دبیر و نایب رییس هیأت مدیره مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی در نامه ای به رئیس جمهور پیشنهاداتی درباره مبارزه با کرونا ارائه کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور محترم
بعد از سلام و سپاس فراوان از زحمات بی‌شائبه جنابعالی و همکاران و دست‌اندرکاران ستاد مقابله با کرونا، به استحضار میرساند، اعضای مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی ایران، از جنابعالی به‌عنوان رئیس‌جمهور و ریاست شورای عالی امنیت ملی کشور تقاضا دارند؛ با استفاده از تجربه سایر کشورهای درگیر مبارزه با این بیماری خطرناک، دستور سختگیری بیشتر در جهت کنترل دقیقتر و جدی‌تر به‌منظور جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری عالمگیر کوید ۱۹ صادر فرمایند، تا موارد پیشنهادی زیر در صورت صلاحدید اجرایی گردد:
۱- کنترل‌های شدید در مبادی خروجی هر شهر توسط نیروهای نظامی و انتظامی به عمل آید. با توجه به سفرهای نوروزی لازم است حداقل دو هفته از هرگونه تردد بین‌شهری ممانعت به عمل آید تا شناسایی بیماران در همان شهر صورت پذیرد و از تسری به سایر شهرها جلوگیری شود.

۲- محدودیت تردد و حضور در مراکز تفریحی، بوستانها، پارکها و مراکز خرید. چراکه در حال حاضر اکثر بوستانها و پارکها، محل حضور و تجمع جمع کثیری از افراد برای ورزشهای عمومی و برنامه های تفریحی و گردشگری است.

۳- از تردد درون‌شهری و اجتماعات غیرضرور جلوگیری به عمل آید.

۴- در راستای اجرای بخشنامه دولت مبنی بر اینکه کدام مشاغل و کسب‌وکارها می‌بایست در این وضعیت همچنان فعال و کدام مشاغل می‌بایست تعطیل باشند، توسط عوامل ذیصلاح مورد کنترل و نظارت قرارگرفته، تا نتیجه لازم حاصل گردد.

۵- وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و شورای عالی فناوری اطلاعات امکانات برقراری خدمات به صورت مجازی و برخط را بیش‌ازپیش فراهم نمایند.

در پایان این نامه آمده است: این پیشنهادها به پشتوانه و همکاری کلیه نهادها و ارگان‌های متصدی، قابل حصول است و مدت آن با توجه به شرایط روز می‌تواندحداقل تا دو هفته آینده ادامه یابد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
حال که مترفین رعایت نمیکنند تعطیلاتِ بیخودی را بردارید