۰

دوری از فاجعه انگاری در کاهش استرس موثر است

حاتمی گفت: دوری از فاجعه انگاری می‌تواند در کاهش استرس و اضطراب موثر باشد.
کد خبر: ۲۲۰۷۸۲
۰۹:۱۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»،محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل روز کشور، بی اعتمادی نسبت به شرایط به وجود آمده است و عدم اعتماد و استرس می‌تواند سیستم عصبی افراد را به سمت مختل شدن پیش ببرد.

او افزود: بنابر تصمیمات اتخاذ شده در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مقرر شد مردم با روان‌شناسان و مشاوران به صورت حضوری، تلفنی یا مجازی ارتباط داشته باشند که آرامش نسبی پیدا کنند، زیرا مشکلات عصبی به نسبت می‌تواند خطرآفرین‌تر باشد.

حاتمی ادامه داد: اسامی روان‌شناسان و مشاوران دارای پروانه ثبت شده که حدود ۶ هزار نفر است بر سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور قرار دارد. البته یک نکته حائز اهمیت این است که فاجعه انگاری نکنیم، زیرا دوری از فاجعه انگاری می‌تواند در کاهش استرس و اضطراب موثر باشد.بیشتر بخوانید: برای مدیریت استرس کرونا چه باید کرد؟حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بیان کرد: مردم باید با وزارت بهداشت و قوانینی که ذکر می‌شود برای از بین بردن کرونا، همکاری لازمه را انجام دهند تا شر این ویروس منحوس از کشور رفع شود، زیرا یک روان‌شناس، مشاور و یا پزشک نمی‌تواند بدون کمک مراجعش، مشکلات را برطرف کند، پس باید خود آن فرد همکاری کند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: