۰

افسردگی و وحشت میراث جنگ برای کودکان یمنی

سازمان بین المللی حفاظت از کودکان با انجام یک مطالعه بر روی کودکان یمنی گزارش داد که ۵ سال تجاوز ائتلاف سعودی در این کشور٬ علاوه بر فقر و مشکلات جسمی٬ آنها را به سمت افسردگی و وحشت‌زدگی برده است.
کد خبر: ۲۲۰۵۶۲
۱۰:۴۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان بین المللی حفاظت از کودکان «سیف د چیلدرن» طی انجام مطالعه‌ای امروز سه شنبه 24 مارس گزارش داد که 5 سال جنگ و تجاوز در یمن٬ تاثیر بسیار مخربی بر سلامت ذهن و روان کودکان در این کشور گذاشته و آنها را به آستانه افسردگی کشانده است.

در این گزارش آمده که بیش از نیمی از کودکانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند٬ احساس غم و افسردگی می‌کنند. طبق این مطالعه از هر 5 کودک یک نفر گفته که دائما احساس ترس و اندوه دارد.

این بررسی در حالی انجام شده که ویروس کرونا٬ نظام بهداشتی یمن را که پیش از این طی 5 سال تجاوز ائتلاف جنگی عربستان نابوده شده٬ تهدید می‌کند.

تا این لحظه موردی از ابتلا به ویروس کرونا در یمن که در این 5 سال شاهد فجیع‌ترین بحران انسانی بود مشاهده نشده؛ اما با توجه به وضعیت وخیم بهداشتی در این کشور و نیز توطئه ائتلاف متجاوز عربی برای شیوع این ویروس در میان یمنی‌ها٬ نگرانی‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه در صورت ورود کرونا به یمن که به فقیرترین کشور شبه جزیره عربی تبدیل شده٬ چه فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.

سازمان «سیف د چیلدرن» اعلام کرد که با 629 کودک با میانیگین سنی 13 تا 17 سال و والدین آنها و نیز سایر ناظران در استان‌های عدن و لحج و تعز یمن مصاحبه کرده است.

طبق مطالعاتی که این سازمان در ماه‌های اخیر انجام داده و این بررسی در نوع خود از زمان شروع جنگ یمن از جمله بزرگترین مطالعات بوده است؛ 52 درصد از کودکان یمنی گفتند که هنگام دور شدن از پدر و مادرشان احساس امنیت ندارند٬ 56 درصد نیز زمانی که تنها راه می‌روند احساس ناامنی و ترس می‌کنند.

در طی 5 سال تجاوز ائتلاف سعودی در یمن بیش از 7 هزار و 522 کودک جان خود را از دست داده و یا قطع عضو شده‌اند و این گزارش نشان می‌دهد که حدود 2.1 میلیون کودک زیر 5 سال یمنی از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند.

این جنگ ظالمانه همچنین 2 میلیون کودک را از منازلشان آواره کرده و حداقل 2 میلیون کودک نیز امکان رفتن به مدرسه را ندارند.

«آنگر آشینگ» رئیس اجرایی سازمان مذکور اظهار داشت کودکانی که با آنها صحبت کردیم همه وحشت‌زده بودند و این کاری است که 5 سال جنگ و ویرانی با ذهن و روان این کودکان کرده است.

این سازمان همچنین نسبت به احتمال بروز ویروس کرونا در یمن هشدار داده و اضافه کرد که پایان دادن به این جنگ ویرانگر بیشتر از هرزمانی٬ در حال حاضر اهمیت دارد.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: