۱

چگونه سلامت روان خود را در مقابله با کرونا حفظ کنیم؟

برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلای به آن نباید رهایی از استرس و کمک به سلامت روان را فراموش کرد.
کد خبر: ۲۲۰۵۴۷
۱۰:۳۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش «شیعه نیوز»، کارشناسان انگلیسی اعلام کرده اند از زمان همه گیری ویروس کرونا از هر سه انگلیسی یک نفر دچار مشکل سلامت روان و بروز علامت هایی، چون استرس شدید شده است.

در این بازه زمانی کارشناسان توصیه می‌کنند افزون بر رعایت کامل بهداشت شخصی، ضدعفونی و شست و شوی دست‌ها و سطوح، مصرف مواد خوراکی سالم و پرهیز از حضور در اجتماع افراد توجه ویژه‌ای به حفظ سلامت روان خود داشته باشند.

برای حفظ آرامش روان در زمان استرس شدید راهکار‌های مختلفی وجود دارد. این روز‌ها بیشتر پزشکان درگیر رسیدگی به بیماران مبتلا به بیماری Covid-۱۹ هستند و امکان دارد برای رفع استرس با توجه به ضرورت حضور در خانه و ادامه زمان قرنطینه فرصت مشاوره حضوری با پزشک را نداشته باشید.

اما با استفاده از راهکار‌هایی برای کنترل استرس می‌توانید اوقات خوشی را درخانه برای خود و اطرافیانتان به وجود آورید و با ایجاد شادی و آرامش به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این ویروس مرگبار و شکست آن کمک کنید. در زمان احساس خطر مغز انسان پیام‌هایی به اعضای بدن صادر می‌کند؛ در این حالت افکارمنفی و مزاحم ذهن را تسخیر می‌کنند. برای کاهش استرس و تحمل وضعیت، می‌توانید به نوشتن خاطرات روزانه بپردازید و حتی افکارتان را بر روی کاغذ بنویسید.

این کار سبب کاهش استرس و تخلیه ذهن از افکار نگران کننده می‌شود، گفت و گوی تلفنی با دوستان و اقوام که روحیه مثبت دارند و به شما امید می‌دهند هم می‌تواند سبب آرامش و کاهش استرس شود.

در کشوری، مانند انگلستان هجوم گسترده مشتریان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای خرید اقلام ضروری خود سبب گسترش موج ترس واضطراب بین افراد به ویژه سالمندان و افراد آسیب دیده شده است که امکان مراجعه به فروشگاه‌ها را ندارند.

کارشناسان به افرادی که دچار حمله پنیک و استرس شده اند انجام کارهایی، چون تکنیک تنفس دیافراگمی، انجام مراقبه، نوشیدن آب، گوش دادن به موسیقی آرام بخش و قدم زدن در اتاق‌های خانه را توصیه می‌کنند.

انجام ورزش با تولید هورمون‌های شادی آور افزون بر تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از تحلیل رفت عضله‌ها سبب رفع استرس و ایجاد آرامش و مثبت اندیشی می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در صورت مشاهده علامت‌های بیماری Covid-۱۹ به قرنطینه خانگی پرداخته از مواجه و تماس مستقیم با اعضای خانواده خودداری و از ماسک استفاده کنند تا دیگر اعضای خانواده به بیماری مبتلا نشوند.

در این بازه زمانی افراد می‌توانند به انجام کارهایی، چون مطالعه کتاب، تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه، یادگیری زبان خارجی و یا مشاهده فیلم‌های آموزشی بپردازند و از وقت خود برای یادگیری مهارت‌های جدید بهره بگیرند.

بسیاری از افراد به ویژه افراد شاغل که در طول روز به انجام کار در ساعت‌های طولانی می‌پردازند در زمان قرنطینه خانگی دچار نوعی احساس افسردگی و از دست دادن اعتماد به نفس می‌شوند. این افراد تمایل به گوشه گیری و خواب یا دراز کشیدن در تخت خواب برای ساعت‌های طولانی پیدا می‌کنند که می‌تواند سبب آسیب به سلامت جسمانی و روانی آنها شود.

پرهیز از خواب بیش از اندازه، مصرف مواد خوراکی سالم، کمک و مشارکت با اعضای خانواده برای انجام کار‌های روزمره در زمان قرنطینه و برنامه ریزی برای انجام کار‌ها پس از دوره همه گیری ویروس کرونا می‌تواند سبب ایجاد روحیه شاد و بازیابی اعتماد به نفس در افراد شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
یاد خدا وخواندن قران ودعا ونماز وسجده وطلب بخشش وامرزش از خدایی که مهربانترین ورحمان ترین ورحیم ترین قدرت است وگفتن وذکر خداونام خدا یعنی بسم الله الرحمن الرحیم میتواند مایه امیدبه فردای بهتر وپاکتر وبا ایمان تر وسالمتر ودرنهایت خانواده وجامعه وکشور وجهانی امن تر ومومن تر برای خود واینده وفرزندان دلبندمان باشد التماس دعا وتفکر مثبت وسازنده وپرامید برای همگان